České dráhy si chtějí pořídit další tři Taurusy, budou alternativou pro Hamburk
Cílem je vybudovat flotilu devíti rychlých lokomotiv, což je počet potřebný pro pokrytí linky z Prahy do Hamburku.
Nákupy ojetých lokomotiv Siemens ES64U4, které jsou známé jako Taurus, Českými drahami neskončí u šesti kusů. Dráhy počítají s pořízením dalších tří lokomotiv, které mohu běžně jet rychlostí až 230 kilometrů za hodinu. Na čtvrtečním setkání s novináři to uvedl šéf ČD Ivan Bednárik.
Cílem je vybudovat flotilu devíti těchto rychlých lokomotiv, což je počet potřebný pro pokrytí linky z Prahy přes Berlín do Hamburku. Od roku 2025 zde podle Bednárika bude německá strana vyžadovat právě rychlost 230 km/h.
Dráhy sice loni v listopadu vypsaly tendr na dodávku až 50 lokomotiv pro 230 km/h (s garancí odběru 20 strojů), jistotu, že takové nové lokomotivy seženou, ale nemají. Zároveň už se ale pro linky z Prahy do Hamburku a z Prahy do Vídně a Budapešti letos v dubnu objednaly u konsorcia Siemens/Škoda až 180 vozů pro rychlost 230 km/h.
„Taurusy splňují naše budoucí požadavky na lokomotivy pro dálkovou mezistátní dopravu, mohou tak zároveň být záložním řešením pro nové vlaky, které mají jezdit rychlostí 230 km/h například do Německa,“ uvedl už dříve Bednárik. K vývoji jednání o akvizici tří dalších Taurusů byl s poukazem na konkurenci skoupý na slovo. Dodal nicméně, že v úvahu přichází i pronájem.
Lokomotivy se již kvůli novým normám TSI nevyrábí, přesto patří mezi kvalitní a spolehlivé stroje. České dráhy jejich spolehlivost znají i ze souprav railjet. Taurusy v majetku ČD jezdí hlavně na trati Břeclav – Bohumín.