Průlom: Strabag stáhl stížnost, stavba koridoru Sudoměřice – Votice může začít
V oblasti velkých železničních zakázek se v krátké době udál už druhý překvapivý obrat. Poté, co Eurovia stáhla své podání
V oblasti velkých železničních zakázek se v krátké době udál už druhý překvapivý obrat. Poté, co Eurovia stáhla své podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli hostivařskému koridoru, učinila stejný krok i firma Strabag v případě stavby Sudoměřice – Votice. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil antimonopolní úřad i Správa železniční dopravní cesty.
„Správní řízení týkající se zadávacího řízení SŽDC „modernizace trati Sudoměřice-Votice“ bylo zastaveno, neboť navrhovatel vzal svůj návrh zpět,“ sdělil mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Mluvčí SŽDC Marek Illiaš následně dodal, že v pondělí bude podepsána smlouva se zhotovitelem. Tím je OHL ŽS.
Strabag své rozhodnutí komentuje stejně neurčitě jako před dvěma týdny Eurovia. „Tomuto rozhodnutí předcházelo pečlivé posouzení všech aspektů, ale nijak blíže jej komentovat nebudeme,“ uvedla mluvčí Strabagu Edita Novotná.
Strabag skončil s cenou 4,43 miliardy korun druhý. Vítězem komise po dlouhém zkoumání a vypořádání stovek připomínek vyhlásila firmu OHL ŽS, která nabídla nejnižší cenu (4,378 miliardy korun). OHL ŽS stavěla i navazující úsek z Tábora do Sudoměřic.
Úsek Sudoměřice – Votice je aktuálně největší sousto na poli železniční výstavby. V mnoha ohledech jde o výjimečný projekt. Téměř celý dvacetikilometrový úsek koridoru totiž vznikne na zelené louce mimo stávající trať, součástí stavby budou i dva tunely, dvacet mostů či zánik a vznik některých stanic.