České dráhy u své dceřiné firmy reklamují výměnu interiéru pendolin
Ani s přechodem některých zakázek k vlastní společnosti DPOV nezmizely u Českých drah problémy s nedostatečnou kvalitou modernizovaných vozů. Nedostatky
Ani s přechodem některých zakázek k vlastní společnosti DPOV nezmizely u Českých drah problémy s nedostatečnou kvalitou modernizovaných vozů. Nedostatky se projevují už i u výměny interiéru pendolin, které provádí právě DPOV.
Problémy s kvalitou interiéru dokazují fotky, které deníku Zdopravy.cz poskytl jeden ze čtenářů, jenž si přál zůstat v anonymitě. Jde o závady, které jsou na první pohled těžko pochopitelné: například otočené tlačítko ovládání WC, které je přitom podle vyjádření Českých drah takto instalované od předání jednotky.
České dráhy problémy připustily. „Pokud se objeví nějaké nedostatky spojené s modernizací vozidel, včetně jednotek 680 pendolino, které spadají do garancí, tak je reklamujeme a jsou postupně odstraňovány, jak to umožní provoz. Některé reklamace lze odstranit při obratu v depu, ale obvykle jsou to větší úpravy, a ty jsou pak řešeny při delším odstavení jednotky. S ohledem k velkému vytížení všech provozovaných jednotek je ovšem případů a čas, kdy tráví delší dobu v depu, omezený,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Současně upozornil, že některé závady jsou výsledkem vandalismu.
Nejde o zásadní prohřešky, přesto u rozsáhlé revitalizace interiéru může jít o překvapení. Například symbol WC je špatně umístěn od předání jednotky. „Závada je reklamována a k odstranění má dojít při odstavení jednotky na dobu alespoň jednoho dne,“ řekl Štáhlavský. Někde už museli v depu dočasně použít lepící pásku, kterou přilepili špatně přilepené kapsy na místenky nad sedačkami. Problém je například s košem, který vyjíždí z depa nedovřený. ČD to vysvětlují tím, že v novém interiéru je potřeba více síly u nových košů při zavírání, přesto nedostatek reklamují.
Problém je například i se samolepkami u topení, ty začínají měnit barvu, ačkoliv mají vydržet nejméně 80 stupňů Celsia.
Revitalizace interiéru pendolin má skončit letos, první jednotku převzaly České dráhy loni. Aktuálně jsou hotovy tři jednotky. Celkem zaplatí za celou revitalizaci interiéru 260 milionů korun.
Víte i o jiných závadách v interiéru revitalizovaných pendolin? Dejte nám o nich vědět: redakce@zdopravy.cz