Železnice

České dráhy převzaly další modernizované pendolino, poprvé zveřejnily cenu za jeho vylepšení

Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra
Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra

České dráhy zařadí během příštích dnů do provozu další z modernizovaných jednotek pendolino. Dnes ji přebírá, po provedení povinných zkoušek začnou vozit během několika dní cestující. Po lince na Košice je chce přednostně nasazovat na spoje mezi Františkovými Lázněmi a Bohumínem.

Na dnešní prezentaci novinek jízdního řádu to uvedl člen představenstva Českých drah zodpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. „Oběh bude rozdělen tak, abychom zařadili modernizované soupravy hlavně pro spoje Západního Expresu,“ řekl Štěpán. Od prosince budou pendolina součástí nového konceptu dálkových linek z Prahy do Plzně a dál do Chebu či Mnichova, pendolina zajistí dva páry vlaků denně.

České dráhy dnes převzaly jednotku 680.004, do Vánoc by měla jít na modernizaci v dceřiné firmě DPOV další. „Jedeme podle harmonogramu, do konce příštích prázdnin by měly být všechny jednotky modernizované,“ dodal Štěpán.

Poprvé České dráhy i uvedly, kolik modernizace stála, jde o zhruba 260 milionů korun za celou zakázku na nový interiér. Velkou změnou jsou například nové sedačky.

Na přelomu ledna a února by se do Česka měla vrátit i poškozená část pendolina z nehody ve Studénce, která je na opravě v Itálii. I kvůli tomu z jízdního řádu na příští rok zmizel jeden pár spojů SuperCity a je nahrazen soupravou IC se stejnou dobou jízdy.

Kromě nového interiéru firma modernizovala i bistrovůz, který má například nový konvektomat. Ten umožňuje ohřívání až osmi jídel najednou. „Je to zdánlivě detail, ale v rychlosti obsluhy cestujících velký skok,“ dodal ředitel odboru osobní dopravy Jiří Ješeta.

Modernizované pendolino vyjelo poprvé na konci září.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jestli pak bude po rekonstrukci tišší chod klimatizace?! Ten hukot je jedním z důvodů, proč pendolíny nejezdím (dalším je nedostatek místa před sedadly a obtěžující osvětlení).

  • Sedačky jsou připevněné na tvrdo co vidím. Mohli je udělat tak, aby šlo měnit jejich polohu podle směru jízdy. Byl by to první vlak tohoto tipu u nás a měl by tak výhodu oproti jiným. Některým holts nedělá jízda po zpátku dobře.

  • je to suma, ale je to potřeba a myslím, že by spoustu lidí zajímalo jak je na tom pendolíno s provozníma nakladama vůči leoexpresu-tzn i třeba spotřeba elektřiny, servis atd.

    • To je jako srovnávat nějaký krátký bus s kloubovým autobusem.
      Když už, tak srovnávat leoexpres se třemi vozy pendolina-přibližně stejná délka.

  • Celkem slušná cena, škoda, že nezměnili i exteriér, barvu i grafiku.

    • Me se tedy barevne provedeni exterieru libi, … a libilo by se mi u vsech vlaku CD…
      A tak trochu doufam, ze i expresy na VRT budou mit nejlepe stejne barevne provedeni ev. podobne jako treba vozy Alex…
      Najbrt mi prijde u vlaku az moc kriklavy a nejednotny, a tim i docela zastaraly…

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora