Tranzitní město bez obchvatu: České Budějovice ze tří stran sevřela dopravní omezení
Zřejmě největší potíž pro tranzit představuje uzavírka ulice Generála Píky, která slouží jako dálniční přivaděč k D3.
České Budějovice, město o prázdninách hojně využívané k dovolenkovému tranzitu, sevřely v posledních dnech ze tří stran dopravní uzávěry, které ve městě bez obchvatu dále prohlubují dopravní komplikace.
Zřejmě největší potíž pro tranzit představuje uzavírka ulice Generála Píky (silnice I/34), která slouží jako dálniční přivaděč k D3. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zde od pondělí opravuje most, který leží v bezprostřední blízkosti křižovatky s Nádražní ulicí.
Opravy potrvají sedm týdnů, během kterých je místo průjezdné jen jedním směrem (a to severním k dálnici D3). V opačném směru je doprava vedena po objízdné trase Okružní ulicí a Pražskou třídou. Místem proudí tranzit od Prahy a Brna ve směru na Rakousko a Písek (a zpět).
Zmíněný most je součástí nového přivaděče, který byl otevřen v roce 2011. „Evidujeme závady, které je nutné odstranit. Podpovrchové mostní závěry jsou rozpadlé a začínají propouštět, čímž dochází k postupnému narušování konstrukce mostu,“ uvedl mluvčí ŘSD Adam Koloušek.
Omezení jsou i na výpadovce ve směru na Písek, Plzeň a Týn nad Vltavou na silnici I/20 na severním okraji Budějovic. ŘSD zde od minulého týdne opravuje most mimoúrovňové křižovatky, což potrvá do konce roku. „Kompletně bude vyměněno příslušenství mostu, dále pak bude provedena sanace nosné konstrukce a také sanace spodní stavby. Tím dojde k prodloužení životnosti řešené stavby,“ doplnil Koloušek.
Práce probíhají za částečné uzavírky hlavní čtyřproudé silnice, podle ŘSD nicméně po celou dobu stavby zůstane provoz zachován v obou směrech.
Nejnověji pak ŘSD uzavře v sobotu Dobrovodskou ulici mezi Českými Budějovicemi a Dobrou Vodou. Důvodem je výstavba dálnice D3, přesněji řečeno příprava na stavbu dálničního tunelu. Uzavírka potrvá pět dní, během kterých proběhne výměna vodovodního potrubí o průměru 500 mm.
„Uvědomujeme si, že dopravní situace ve městě je i kvůli ostatním prováděným stavbám v současné době značně komplikovaná. Nicméně pro snížení rizika dalšího prodloužení stavby samotné dálnice – obchvatu města Českých Budějovic -, které by mělo na dopravu mnohonásobně větší dopad, je tato uzavírka nutná,“ říká Koloušek.
Podle něj by odsunem plánované přeložky vodovodu hrozilo, že přepojení na nový vodovod by se mohlo dostat do období nevhodných klimatických podmínek a nebylo by možné přepojení dokončit. Tím by došlo ke zpoždění stavby dálnice. Ta mimochodem komplikuje již několik týdnů provoz i na východním okraji města, kde se dálnice „podvrtává“ pod Rudolfovskou třídu. Byla zde zřízena provizorní objížďka přes pole, uzavírka se dotkla se i některých přilehlých silnic.