Po třech letech končí Vídeň s provozem minibusu bez řidiče. Pro MHD zatím nepoužitelné, říká dopravce
Autonomní minibus měl problémy především při horším počasí.
Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien končí po třech letech s testováním dvou autonomních elektrických minibusů a nepočítá s tím, že by v příštích letech do vozidel bez řidiče investoval. Podle dopravce není minibus vhodný pro pravidelný provoz po městě v nepřetržitém provozu.
O konci informovala rakouská televize ORF. „Projekt ukázal, že cesta k autonomnímu řízení v městské hromadné dopravě je stále dlouhá,“ uvedl Wiener Linien v prohlášení.
Elektrické minibusy Navya najely ve Vídni 12 tisíc kilometrů. Testy ukázaly, že vozidlo nezvládá jízdy především za nepříznivého počasí, například při sněžení nebo silném dešti. Provoz minibusů byl součástí projektu, v němž byl zapojen také Rakouský technologický institut, Siemens Mobility nebo TÜV Austria. „Jakmile tato technologie dosáhne většího pokroku, budeme o ní znovu přemýšlet,“ řekl generální ředitel Wiener Linien Günter Steinbauer.
Půlkilometrová testovací trasa vedla od konečné stanice metra Aspern k místnímu technologickému centru a zpět. V jedenáctimístném vozidle byl vždy přítomen vyškolený operátor, který v případě potřeby zasáhne do řízení, na cestující tedy zbude po deseti místech.