Výluky rozdělí trasu Railjetů ve dví. Cestou do Štýrského Hradce se bude ve Vídni přestupovat
Ve směru z Rakouska do České republiky pojedou Railjety v celé trase Štýrský Hradec – Vídeň – Praha bez omezení.
V souvislosti s výlukovými pracemi na českém i rakouském území budou od 28. června do 31. srpna 2021 původně přímé vlaky Railjet (Berlín –) Praha – Vídeň – Štýrský Hradec rozdělené ve Vídni. Oznámily to dnes České dráhy. Cestující, kteří chtějí jet až do Štýrského Hradce, budou muset ve Vídni přestoupit do následných spojů.
Vlaky 375 (od pondělí do čtvrtka) a 70 (od úterý do pátku) budou vedené klasickou soupravou (v tyto dny nebudou zajištěné soupravami Railjet, a proto dojde k omezení rozsahu poskytovaných služeb). Zároveň dojde i k úpravám v nasazení souprav Railjet Českých drah a Rakouských spolkových drah (ÖBB) na jednotlivé spoje.
Ve směru z Rakouska do České republiky pojedou Railjety v celé trase Štýrský Hradec – Vídeň – Praha (– Berlín) bez omezení, ve Vídni tak cestující nebudou muset přestupovat.
Zmiňované opatření je podle mluvčí ČD Gabriely Novotné zavedeno z důvodu kombinace výluk v ČR a v Rakousku – v ČR současně běží tři výluky (Poříčany – Velim + Choceň – Ústí nad Orlicí + Hrušovany u Brna – Modřice) a v Rakousku dvě (uzel Vídeň + Bruck na der Mur – Mürzzuschlag).
„Vzhledem k tomu, že u výluky Hrušovany u Brna – Modřice není možné ze strany Správy železnic garantovat odjezd vlaků dle jízdního řádu a rakouský dopravce požaduje jejich včasnou jízdu, aby mohl zajistit příslušná opatření pro výluky v Rakousku, došlo k oddělení části vlaků,“ uvedla Novotná.
Pro provoz na celé lince (Berlín -) Praha – Vídeň – Štýrský Hradec je sestaven plán na odchylné nasazení souprav ČD a ÖBB, soupravy ČD i ÖBB tedy mají kombinovaný oběh z vlaku Praha – Vídeň přecházejí na následující vlak Vídeň – Štýrský Hradec; cestující se tedy mohou setkat s jinými soupravami na některých vlacích Railjet.