Talgo pokročilo v testech nových vlaků Avril, překonaly rychlost 360 km/h
Nový rychlovlak umožní změnu rozchodu, jezdit bude ve Španělsku a Francii.
Španělský výrobce kolejových vozidel Talgo udělal další krok ke schválení své nové vysokorychlostní soupravy Avril. Během testů překonal rychlost 360 km/h. Ta je jednou z podmínek pro homologaci.
K testu došlo na úplně novém úseku mezi městy Venta de Baños a Burgos bez cestujících. Jedná se o trať, která není zkolaudována a ještě letos ji čeká otevření pro pravidelný provoz. Jde o součást rychlejšího spojení z Madridu na sever země. Výrobce s vlaky musí najezdit postupně 30 tisíc kilometrů, než budou schváleny.
Vlaky jsou stavěné na oba rozchody, které ve Španělsku jsou: široký u konvenčních tratí na 1668 mm, vysokorychlostní tratě jsou postaveny na standardní šířku 1435 mm. Souprava je vybavena zařízením, které umožní rychlou změnu rozchodu. Podle výrobce to umožní propojit Madrid s dalšími městy na severu země, kde jsou dosud jen širokorozchodné koleje.
Španělské dráhy Renfe si objednaly u Talga celkem třicet těchto souprav, mají jezdit v budoucnu nejen ve Španělsku, ale také Francii. Právě kvůli provozu ve Francii se budou vlaky schvalovat na 360 km/h. Podle Talga jde o zatím nejlehčí vysokorychlostní vlak na trhu, díky tomu má být spotřeba elektřiny až o 30 % nižší. Jde o dvanáctivozovou soupravu, která bude 200 metrů dlouhá.
Talgo získalo zakázku pro Renfe v roce 2016. Deset souprav má být nasazováno na spojích do Francie.