Trať z Brna do Šlapanic zrychlí, přibude zastávka. Zakázku získal Swietelsky a Sežev-Reko
Sdružení firem Swietelsky Rail a Sežev-Reko vyhrálo zakázku na modernizci trati 340 v úseku mezi Brnem-Slatinou a Šlapanicemi. Pět kilometrů
Sdružení firem Swietelsky Rail a Sežev-Reko vyhrálo zakázku na modernizci trati 340 v úseku mezi Brnem-Slatinou a Šlapanicemi. Pět kilometrů dvojkolejné trati vylepší tak, aby tu vlaky mohly jezdit namísto 80 km/h až 115 km/h.
Vítězství sdružení vyplývá z uzavřené smlouvy zveřejněné v registru smluv. SŽDC za modernizaci zaplatí 415 milionů korun. Do soutěže se přihlásilo jedenáct firem a sdružení, většina z nich se vešla pod půl miliardy korun. Odhadovaná cena byla 625 milionů korun.
Podle mluvčí Kateřiny Šubové je cílem kromě zvýšení traťové rychlostí také zlepšení jízdního komfortu pro cestující a zajištění vyšší bezpečnosti železničního provozu. „Náplní stavby je odstranění nevyhovujícího stavebně-technického stavu železničního svršku a spodku, nástupiště u šlapanické výpravní budovy, trakčního vedení, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. V rámci stavby dojde k nápravě trvalého překračování limitních hladin hluku z železniční dopravy použitím nové konstrukce kolejového roštu a pružného upevnění kolejnic,“ řekla Šubová.
Dobrou zprávou pro odpůrce protihlukových stěn je fakt, že nakonec se nebudou muset stavět. „Místo toho budou provedena individuální protihluková opatření u obytných domů,“ dodala Šubová. Sanovat se budou i stávající mostní objekty. Na trati vznikne také nová zastávka Šlapanice – zastávka v kilometru 9,3 na konci ulice Jungmannova. Lidem se tak zkrátí vzdálenost na vlak z obytné části obce.
Výlukové práce začnou již 9. března výlukou traťové koleje č. 1 Blažovice – Šlapanice na patnáct dní, pak budou pokračovat během roku.