Továrnu Siemensu ve Vídni opustil poslední vagon pro ČD z 50 objednaných
Specialitou budou bezdrátové nabíječky telefonů a speciální okna pro bezchybný mobilní signál uvnitř vlaku.
Továrnu Siemensu ve Vídni opustil poslední ze série 50 vagonů, které si České dráhy objednaly v létě 2018 u konsorcia Siemens-Škoda. Z Vídně vagon míří na finální montáž do ostravské Škody Vagonky. Oznámily to České dráhy, které s vagony počítají na linky mezi Prahou a Chebem, a to přes Ústí nad Labem a Chomutov i přes Plzeň.
Ve Vídni se vozy svařovaly a lakovaly, dokončení probíhá v Ostravě. Hotové vagony už prošly testy na okruhu Výzkumného Ústavu Železničního v Cerhenicích a nyní jsou na testech v Maďarsku. Do provozu s cestujícími by se měly dostat ve druhém pololetí.
Vozy vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort, známé jako railjet. Budou po pěti sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů jsou ale soupravy na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.
„Specialitou budou bezdrátové nabíječky telefonů u vybraných míst a také jako první dopravce ve střední Evropě nabídneme vlaky se speciálními okny pro perfektní mobilní signál uvnitř vlaku,“ uvedly České dráhy.
Hodnota kontraktu činí necelé tři miliardy korun.
Základní charakteristika netrakčních souprav od konsorcia Siemens – Škoda
– pětivozová, uvnitř semipermanentním tyčovým spřáhlem spojená netrakční jednotka s tlakotěsnými průchody mezi vozy;
– zakončení jednotky na obou koncích se standardním rozhraním UIC pro osobní vozy s návalky a s běžným tažným a narážecím ústrojím, umožňující průchozí spojení s ostatními typy vozů, respektive s lokomotivou;
Konfigurace pětivozové netrakční jednotky
– koncový vůz 1. třídy + multifunkční vůz 2. třídy s infopointem a zázemím pro vlakový doprovod, místy pro osoby na vozíku s bezbariérovým WC a zdvihací plošinou s elektrickým pohonem pro nástup osob na vozíku, dětským kinem a místy vyhrazenými pro cestující s dětmi, umístění kočárků a místa pro uložení jízdních kol + dva vozy 2. třídy se standardním interiérem + jeden koncový vůz 2. třídy se standardním interiérem;
– délka netrakční jednotky přibližně 132 metrů;
– společné navzájem propojené palubní elektrické sítě a diagnostika;
– kapacita 330 míst k sezení;
– nejvyšší provozní rychlost 200 km/h
Pramen: České dráhy