V Česku začínají zkoušky akutrolejové čínské lokomotivy pro provoz v Evropské unii
Lokomotivu si objednal maďarský nákladní dopravce patřící rakouským dráhám.
Ve zkušebním centru VUZ ve Velimi začaly zkoušky druhého čínského kolejového vozidla. Po jednotkách Sirius pro Leo Express dorazila včera do Česka hybridní lokomotiva od čínské společnosti CRRC Zhuzhou Locomotive (CRRC ZELC). Okruh patří Výzkumnému ústavu železničnímu, dceřiné firmě Českých drah.
Jde o hybridní lokomotivu, kterou si objednala dceřiná firma rakouských spolkových drah ÖBB Rail Cargo Hungary. Stroj má umožnit jízdu v elektrické trakci kombinovanou s bateriemi mimo elektrifikované tratě.
Příjezd lokomotivy do Velimi potvrdil předseda představenstva Výzkumného ústavu železničního (VUZ) Martin Bělčík. „Mohu potvrdit, že zde lokomotiva podstoupí některé zkoušky, které jsou nutné pro schválení vozidla,“ řekl Bělčík.
Lokomotiva je v Evropě už od listopadu, v lednu dopravce oznámil, že probíhají její první testy na okruhu v Německu ve městě Wegberg-Wildenrath.
Maďarská dcera rakouského státního dopravce podepsala smlouvu na dodávku lokomotiv v říjnu 2019. Nákladní dopravce si objednal dvě lokomotivy pro traťovou službu a dvě posunovací. Kontrakt je na čtyřletý pronájem s opcí na prodloužení nebo odkup a možnost pořízení dalších až dvaceti strojů.
Lokomotiva má výkon 5,6 MW, maximální rychlost je 140 km/h. Mimo troleje má ujet nejméně deset kilometrů, bude tak sloužit hlavně pro přepravu vlaků z nakládkových stanic v blízkosti elektrizovaných tratí. Nová lokomotiva má mít schválení pro provoz v Maďarsku, Chorvatsku, Srbsku, Rumunsku, Řecku a Bulharsku.