Francouzské státní dráhy připravují nízkonákladovou značku vlaků s téměř půl století starými vozy
Francouzské dráhy chtějí soupravy ze starších vozů nasadit na konvenční tratě.
Po značkách TGV a OuiGo chystají francouzské státní dráhy SNCF další produktovou řadu, která má nabídnout nejlevnější cestování po kolejích. Využít k tomu chce až půl století staré osobní vozy Corail, které dopravce postupně vyřazuje z provozu kvůli pořizování nových jednotek pro řadu regionálních spojů.
O plánu informoval francouzský list Les Echos. K provozu má využít klasické konvenční tratě do 160 kilometrů za hodinu. Jako první mají tyto soupravy zamířit mezi Paříž a Marseille přes Lyon, postupně pak i na západ a jihozápad do Rennes, Bordeaux a Nantes.
List upozorňuje, že SNCF vytvoří vlastní produktovou konkurenci, zejména pak nízkonákladovým rychlovlakům OuiGo. Dá se ale očekávat, že jízdné u těchto vlaků bude ještě nižší a může tak přilákat další cestující. Může jít o podobný koncept, jaký má Flixtrain, který po Německu nabízí cestování vlakem rovněž s desítky let starými vozy.
Osobní vozy Corail začaly jezdit ve Francii v roce 1975, do roku 1989 se jich vyrobilo přes čtyři tisíce kusů.