Nový trolejbus Škody s karosérií Iveco už jezdí v Plzni. Nabíjí se za jízdy
Do plzeňských ulic vyrazil na testy nový trolejbus, který po několikaleté odmlce vzešel ze spolupráce Škody Electric a společnosti Iveco.
Do plzeňských ulic vyrazil na testy nový trolejbus, který po několikaleté odmlce vzešel ze spolupráce Škody Electric a společnosti Iveco. Ve vizualizacích a bez označení byl trolejbus představen už v listopadu na veletrhu CzechBus, v ulicích se nyní objevil s označením Škoda 35Tr v osmnáctimetrové verzi s karosérií Urbanway.
Jde o parciální trolejbus, který lze nasazovat i na linky, které nejsou po celé délce pokryty trolejí. Vůz si díky technologii průběžného nabíjení In-Motion Charge ukládá za jízdy energii z trolejí do baterií. „Poměr jízdy na troleji a trakci může dosahovat hodnoty až 50 ku 50. Dopravce tím profituje z vozu na elektrický pohon, který je výkonný za všech okolností a neztrácí čas statickým dobíjením,“ uvedl obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.
Podle informací z CzechBusu by měl být trolejbus dodáván i v délce 12 metrů a také s originálnější futuristickou karosérií Bus Rapid Transit Crealis. Firmy s novými trolejbusy cílí mimo jiné na západní Evropu, především Francii a Itálii, kde vidí renesanci trolejbusové dopravy. Nyní vyrobily společný trolejbus po čtyřleté pauze, v minulosti už z jejich spolupráce vzešlo zhruba 500 trolejbusů, desítky jich putovaly například do Bologni. Aktuálně pracují i na společné výrobě elektrobusu Škoda E’City.
Vedle Iveca využívá Škoda pro elektrobusy a trolejbusy i karosérie Solaris, pouze na trolejbusech pak spolupracuje i s firmou SOR.