Tramvajová trať Modřany – Libuš má stavební povolení, stavět se má od října
Trať povede po Novodvorské ulici k budoucí stanici metra D Libuš, zakončena bude zpočátku úvratí
Dopravnímu podniku hl. m. Prahy se otevřela cesta k prodloužení modřanské tramvajové trati až do Libuše. Podnik získal pro zhruba dvoukilometrovou trať stavební povolení, které už je pravomocné. V březnu by měl být vypsán tendr na stavební firmu.
Dopravní podnik předpokládá, že stavba začne letos v říjnu a skončí v závěru příštího roku. Odhadované náklady činí 350 milionů korun, z čehož by 85 procent měly pokrýt evropské dotace. Náklady nezahrnují smyčku na konečné, trať bude dočasně zakončena úvratí.
Nová trať Modřany – Libuš o délce 1,7 kilometru bude mít čtyři páry zastávek. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany odkud povede podél ulice Generála Šišky k sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš, do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde bude zmíněná úvrať.
Původní projekt počítal s vybudováním tramvajové smyčky u stanice metra D Libuš, ve které by trať Modřany – Libuš končila. Rada hlavního města ale loni rozhodla o dalším prodloužení tratě o 1,8 kilometru až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. U stanice metra D Libuš proto vznikne nejdříve pouze úvrať a následně po dohodě s majiteli pozemků dočasná smyčka. Ta bude po prodloužení tratě zrušena.
„Prodloužení tramvajové tratě do Libuše umožní nejen lepší dopravu do centra, ale i významné zlepšení místních dopravních vztahů na Praze 12, kde vznikne pro oblast sousedící s Libuší nově přímý spoj na úřady, k lékaři či za volnočasovými aktivitami,“ místostarosta Prahy 12 Vojtěch Kos.