Železničáři zmodernizují za osm miliard trať z Budějovic do Písku a Horažďovic
Správa železniční dopravní cesty chystá na první polovinu 20. let projekt velké modernizace trati z Českých Budějovic přes Protivín do
Správa železniční dopravní cesty chystá na první polovinu 20. let projekt velké modernizace trati z Českých Budějovic přes Protivín do stanice Horažďovice předměstí. Součástí modernizační akce bude i odbočka z Protivína na Písek, kde bude protažena elektrifikace až do centra ke stanici Písek město.
Plány jsou rozděleny na dvě části, etapa od budějovické čtvrti Nemanice k Protivínu a Písku vyjde na více než pět miliard korun, odhady pro zbývající část tratě z Protivína k Horažďovicím předměstí hovoří o více než třech miliardách. Stavby by se měly uskutečnit v letech 2023 až 2026, aktuálně se rozběhla příprava, SŽDC hledá projektanta.
Kromě protažení elektrifikace do centra Písku se hlavní trať dočká například nového zabezpečovače, napojení na pražský dispečink a především modernizace stanic. To se týká Hluboké nad Vltavou, Zlivi, Dívčic, Číčenic, Protivína, Putimi, Písku, Písku město, Ražic, Čejetic, Katovic a Střelských Hoštic. Vzniknou zde mimo jiné mimoúrovňová nástupiště. Rekonstrukce stanice Strakonice proběhla už v letech 2014 až 2015.
Zvýší se i rychlost. „Rychlosti 160 kilometrů v hodině je dosahováno v úseku Protivín – Strakonice, v úseku Nezvěstice – Starý Plzenec je pak navržena rychlost 150 kilometrů v hodině. V ostatních úsecích tratě se rychlost pohybuje zpravidla v rozmezí 110 až 140 kilometrů v hodině,“ nastínil plány mluvčí SŽDC Marek Illiaš. SŽDC ovšem nepočítá se zdojkolejněním, dvě koleje tak zůstanou pouze mezi Zliví a Číčenicemi. Naopak zdvojkolejnění chystá správa železnic v úseku stejné tratě od plzeňského Koterova do Nepomuku. O desetimiliardovém projektu už deník Zdopravy.cz informoval minulý týden.