Štýrský Hradec se vrátil k plánům na zbudování metra, zvažuje dvě automatické linky
Plány na metro ve Štýrském Hradci se vážně řešily už před 20 lety, tehdy se ale od nich upustilo.
Ve Štýrském Hradci oprašují plány na zbudování metra. Druhé největší rakouské město si nechalo zpracovat studii proveditelnosti, ze které vyšel „vynikající poměr přínosů a nákladů“. Vedení radnice výsledky představilo ve čtvrtek, informují rakouská média.
Odborníci navrhují dvě plně automatické linky (severo-jižní a západo-východní) s přestupem na náměstí Jakominiplatz. První ze dvou linek by se mohla rozjet v roce 2030. K tomu ale povede ještě dlouhá cesta. Město si bude muset v první řadě zajistit financování, počítá přitom s příspěvkem od spolkové vlády i Štýrska. Následovat bude proces EIA a další příprava, samotná stavba první linky by měla trvat pět let. První by se budovala západo-východní linka M1, po jejím dokončení by se stavbaři pustili do M2.
Plány na metro ve Štýrském Hradci se vážně řešily už před 20 lety, tehdy se ale od nich kvůli vysokým nákladům upustilo. Dnes je oživuje především starosta Siegfried Nagl (ÖVP – lidovci), a to s poukazem na rostoucí počet obyvatel, houstnoucí dopravu a možnosti nových technologií. Na návrh Zelených chce starosta nechat prověřit i novou okružní trasu S-Bahn.
Štýrský Hradec má zhruba 300 tisíc obyvatel, celá aglomerace zahrnuje přibližně 600 tisíc lidí. Podobně zalidněnou aglomeraci má Brno.
Metro Štýrský Hradec
linka M1: 11,9 km
linka M2: 13,5 km
počet stanic: 26 (přestupní Jakominiplatz)
možnost přestupu na tramvaj: 11
možnost přestupu na S-Bahn: 4
maximální rychlost: 80 km/h