Potvrzeno: CZ LOKO dodá deset lokomotiv polskému PKP Intercity. S nahráváním v kabině
Po lokomotivách pro varšavské metro jde pro českého výrobce o další velký úspěch na polském trhu.
Tuzemský výrobce kolejové techniky CZ LOKO vyhrál další velkou zahraniční zakázku. Pro polského státního železničního dopravce PKP Intercity dodá deset lokomotiv EffiShunter 300. Zakázka má hodnotu zhruba 39,1 milionů polských zlotých (zhruba 230 milionů korun)
CZ LOKO již uzavřelo s polským dopravcem smlouvu, podle které má první lokomotivu dodat za rok a půl, kompletní sérii pak do dvou let. Dopravce provozující dálkovou osobní dopravu využije české lokomotivy především pro lehký posun v depech a odstavných stanicích. Nasazeny by měly být v důležitých železničních uzlech Varšava, Gdaňsk, Vratislav, Katovice a Krakov.
„CZ LOKO bylo v minulosti v Polsku aktivní především v oblasti oprav. To se ale nyní mění a velké investice v zemi míří do nákupu nových lokomotiv. Náš kontrakt je toho jasným důkazem a navazuje na dodávku stejného typu lokomotivy dopravní společnosti Metro Warszawskie,“ říká Roman Stříž, předseda představenstva dceřiné společnosti CZ LOKO Polska.
CZ LOKO chce prorazit v Polsku s dalšími lokomotivami
EffiShunter 300 je dvounápravová lokomotiva, kterou se snaží CZ LOKO kombinovat co nejnižší výrobní a provozní náklady. Díky své velikosti a interoperabilitě ji lze provozovat i na speciálních tratích metra. To u těchto typů lokomotiv není běžné a dává jí to proto nespornou konkurenční výhodu.
Vybavena je spalovacím motorem CAT C13 o výkonu 328 kW, splňujícím nejpřísnější emisní normy EU STAGE V. Pro provoz v Polsku bude navíc vybavena místním národním zabezpečovačem SHP a na speciální přání zákazníka také hlasitým odposlechem prostoru kabiny strojvedoucího. Zařízení umožní nahrávání komunikace strojvedoucích.
CZ LOKO chce na polském trhu získat i další zakázky, zejména pak pro lokomotivy EffiShunter 1000 a DualShunter 2000 s duálním pohonem kombinujícím spalovací motor a elektrickou trakci.
„Polsko je pro nás trhem s velkou perspektivou. Zdejší ekonomika je největší ve střední Evropě a v posledních letech výrazně rostla. Lokomotivní park čeká velká obnova a postupně se bude dynamicky vyvíjet. Jsme si ale vědomi i místní silné konkurence a nebráníme se ani jakékoliv spolupráci s místními subjekty,“ dodal Roman Stříž.