De Havilland přeruší výrobu turbovrtulových letadel. Mluví se o možném konci letadla
Kanadský výrobce má minimum objednávek, spekuluje se o konci výroby.
Společnost De Havilland Canada (DHC) má zastavit výrobu letadel Dash 8-400 kvůli nedostatku zakázek a nejasné budoucnosti celého programu. S odvoláním na své zdroje to uvedl server Leeham News. Pokud by k zastavení výroby došlo, na trhu by zůstal už jediný výrobce turbovrtulových letadel: ATR.
Leeham News se odvolává na své zdroje od dodavatelů, kterým měl výrobce oznámit, aby zatím neposílali žádné další díly. Důvodem může být i nedostatek zakázek: letos má výrobce dodat zákazníkům 17 letadel. Řada aerolinek se těchto letadel v poslední době spíše zbavuje, v Evropě například airBaltic nebo Austrian.
Letadla se vyrábí v Torontu v někdejším závodě Bombardieru. Ten v roce 2017 prodal celý výrobní program společnosti Longview Capital, které také patří výrobce letadel Viking Air. Firma pak založila novou společnost De Havilland Aircraft Canada, pod kterou produkce i obchod spadá. I přes pesimistické předpovědi kvůli klesajícím prodejům se zprvu zdálo, že se novému majiteli podaří skomírající produkci oživit, firma získala několik zakázek hlavně v Africe a na Blízkém východě.
Podle Leeham News má firma maximálně 19 objednávek, a proto je budoucnost výroby značně nejistá. Na zemi je aktuálně 325 letadel Dash 8 různých verzí, které nelétají.
Pokud by DHC skončil s výrobou, na trhu turbovrtulových letadel by zůstal jediný výrobce: francouzsko-italský ATR. Společný podnik Airbusu a Leonarda má aktuálně v zásobníku zakázek celkem 221 letadel. Na trh turbovrtulových letadel by ale podle posledních vyjádření rád vstoupil brazilský Embraer.