Stát zadal dvě zakázky na nová labská přístaviště za 50 milionů korun
Labe zatím turistům na vodě ukazuje spíše nevlídnou tvář, inspirací pro zlepšení je Baťův kanál
Ředitelství vodních cest (ŘVC) začalo naplňovat plány na proměnu Labe v přátelštější řeku vůči rekreační plavbě. Z velkého souboru sedmi zakázek na nová přístaviště v hodnotě 218 milionů zadalo první dvě. Informace se objevila v registru smluv a na profilu zadavatele.
Konkrétně byla zadána zakázka na zbudování přístavního mola pro malá plavidla v lokalitě Děčín-Smetanovo nábřeží a zakázka na přístaviště pro malá plavidla a osobní lodě v Poděbradech, Kolíně, Nymburku a Čelákovicích.
V obou případech byli dva zájemci, přičemž zakázky získala Labská, strojní a stavební společnost. U děčínského přístaviště nabídla cenu 22 milionů, tedy 2,5 milionu pod předpokládanou cenou. Druhý Metrostav přišel s cenou, která se rovnala ceně odhadní.
Zbudování přístavních mol a příslušenství v Poděbradech, Kolíně, Nymburku a Čelákovicích vyjde na 27,8 milionu (odhad byl 33 milionů). Druhá společnost OHL ŽS byla s cenou 39 milionů z tendru vyloučena. Stavba má trvat 24 týdnů od zahájení.
Cílem ŘVC je rozvoj a podpora takzvané malé plavby na Labi, které zatím turistům na vodě ukazuje spíše nevlídnou tvář. Při výstavbě vodní cesty se na malou plavbu nepamatovalo. „Přenocování na dalbách u plavebních komor není právě v pořádku a jinde se musíte strachovat, zda je úvaz bezpečný a loď se neutrhne,“ uvedl již dříve mluvčí ŘVC Jan Bukovský. Investor se přitom netají inspirací Baťovým kanálem, který po zbudování přístavišť zažívá boom půjčování hausbótů.
Veřejná zakázka na labská přístaviště je rozdělena na sedm částí:
Část 1: Přístaviště Děčín-Smetanovo nábřeží
Část 2: Přístaviště Ústí nad Labem-Brná
Část 3: Přístaviště Mělník (nejdražší, předpoklad 65 mil. Kč)
Část 4: Přístaviště Roudnice nad Labem
Část 5: Přístaviště Štětí
Část 6: Přístaviště Poděbrady bez osobní lodní dopravy a brány
Část 7: Mola osobní lodní dopravy pro Poděbrady, Kolín, Nymburk a Čelákovice