Elektrizaci „Uničovky“ dokončí Subterra a spol., cena v tendru opět překonala odhady

Trať 290 v úseku Šumperk - Libina. Pramen: Správa železnicTrať 290 v úseku Šumperk - Libina. Pramen: Správa železnic

Stanice Nový Malín a zastávka Hrabišín dostanou nová nástupiště

Správa železnic má už pod smlouvou také firmy, které provedou modernizaci a elektrizaci posledního úseku trati 290 Olomouc – Uničov – Šumperk, konkrétně 14 kilometrů Libina (mimo) – Šumperk. Zakázku získalo v tendru sdružení firem Subterra, Porr a Eltra.

V návaznosti na v pondělí oznámený podpis smlouvy s vítězem výběrového řízení na elektrizaci mezi Uničovem a Libinou to znamená, že stavební práce budou moci proběhnout současně na celém úseku z Uničova do Šumperku.

I z posledního tendru vzešla nakonec vyšší cena, než činil odhad Správy železnic. Subterra a spol. vylepší úsek do Šumperka za 1,362 miliardy korun, předpokládaná cena byla 1,14 miliardy korun. Pro vedlejší úsek Uničov – Libina byl odhad 1,35 miliardy a vysoutěžená cena 1,65 miliardy. Už od roku 2019 se pracuje na úseku Olomouc – Uničov, kde vzešla z tendru cena 3,88 miliardy (odhad byl 3,66 mld.).

Elektrizace a rekonstrukce trati v úseku Libina – Šumperk umožní zvýšení traťové rychlosti až na 100 km/h. Železniční přejezdy projdou modernizací. Trakční vedení bude zatím stavěno na stejnosměrnou soustavu 3 kV, počítá se ale s budoucí konverzí na střídavou soustavu 25 kV, 50 Hz.

Stanice Nový Malín a zastávka Hrabišín dostanou nová nástupiště s výškou hrany 550 mm nad kolejí. V Novém Malíně se posune kolejové rozvětvení až za nově upravený železniční přejezd, u výpravní budovy vznikne jednostranné nástupiště o délce 90 metrů.

Na úsek Olomouc – Uničov vyjedou pravidelné elektrické vlaky s cestujícími koncem letošního roku, na zbytek trati o rok později.

Tagy Libina (mimo) - Šumperk Správa železnic Subterra trať 290 Olomouc - Šumperk
54 komentářů