Proč jely z Rakouska dva railjety? Do Vídně jezdí na vyšší stupeň údržby
Railjet jsou přistavovány k opravám vyšších stupňů po dosažení 1 200 000 kilometrů.
V pátek večer byla na trase Břeclav – Praha k vidění netradiční souprava dvou railjetů a jedné lokomotivy Taurus v modré barvě (vlaku rj 372 Vindobona). České dráhy se tím pochlubily na twitteru a u čtenářů deníku Zdopravy.cz vzbudily řadu dotazů. Na některé z nich odpovídá mluvčí drah Robert Pagan.
Proč byla jedna souprava railjet v opravě v Rakousku? Co s ní bylo?
Jednotka (v tomto případě ČD railjet číslo 001) byla ve Vídni v rámci vyššího periodického údržbového stupně označovaného zkráceně PH. V tomto případě tam byla od 2. listopadu do 20. listopadu.
Kde byla?
Zmíněný stupeň údržby PH ÖBB TS (Rakouské spolkové dráhy) se provádí v dílnách ÖBB Vídeň Simmering.
Jak často tam jezdí do opravy?
Jednotky ČD railjet jsou přistavovány k opravám vyšších stupňů po dosažení kilometrického proběhu 1 200 000 km.
Kolik mají soupravy aktuálně najeto?
Jednotky ČD railjet mají od dodání v průměru najeto zhruba 2 600 000 kilometrů.
Jak je obecně zajištěna údržba rj?
Veškeré stupně provozní údržby jednotek ČD railjet jsou prováděny výhradně v rámci ČD OCÚ Střed, pouze periodické opravy vyššího stupně se provádí u ÖBB TS.
Jela mašina uprostřed?
Ano, jednotka railjet číslo 001 byla pouze přepravována bez cestujících za lokomotivou 1216 (za lokomotivou připojená řídicím vozem).
Nemáte foto z přesunu?
Bohužel žádné foto zatím nemáme k dispozici.