Na D52 je po rekonstrukci otevřena i druhá odpočívka, přibyla místa pro kamiony
Počet míst pro kamiony se po rekonstrukci změnou konfigurace zvýšil téměř na dvojnásobek. Skanska na odpočívce testuje novou technologii.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznilo tento víkend i druhou odpočívku Rajhrad na dálnici D52 z Brna na Mikulov. Zvýšil se na nich počet stání pro kamiony. Oprava obou odpočívek probíhala od srpna, Skanska jako zhovovitel na jedné z nich použila i novou technologii opravy, která má zamezit vzniku kolejí.
Zatímco odpočívka ve směru na Brno (podle značení ŘSD vlevo) byla otevřena již na konci října, druhá přišla na řadu tento víkend. „Na obou stranách jsme opravili plochy stání pro kamiony, kanalizační vpusti a šachty, veřejné osvětlení, obnovili kryt navazujících komunikací a osadili odlučovače ropných látek. Dále jsme doplnili dopravní značení a označení míst pro invalidy,“ vypočítává změny na odpočívce Lucie Trubelíková z ŘSD. Na každém odpočívadle byl doplněn mobiliář: dva stoly s lavičkami, čtyři volné lavičky a odpadkové koše.
Významnou změnou je i navýšení počtu státní pro kamiony: změnou dispozice vpravo přibylo osm nových míst, vlevo deset míst. Nově je tak na pravé odpočívce 18 míst pro kamiony, jedno pro autobusy a 25 pro osobní auta. Na odpočívce vlevo je 23 míst pro nákladní auta, jedno pro autobus a 26 pro osobní auta.
Oprava odpočívky vyšla na 38,5 milionu korun, zakázku získala Skanska. Na levé odpočívce stavební firma poprvé vyzkoušela novou metodu betonáže Whitetopping. Jde o technologii, kdy se po částečném odfrézování využívá stávající asfaltová vrstva společně s novou betonovou vrstvou jako dvouvrstvý kompozit. Na části odpočívky byla použita nově vyvinutá asfaltová směs ResiSkan, vysoce odolná proti tvorbě trvalých deformací a vzniku mrazových trhlin. Detailněji jsme obě technologie popisovali v září.