Další posílení nočních vlaků i stejný ceník. ÖBB představily nový jízdní řád
Rakouské dráhy ÖBB startují s pravidelným nočním spojem do Amsterdamu.
Rakouské spolkové dráhy ÖBB posílí od prosincové změny jízdního řádu svoji kapacitu na hlavních trasách, nově zavedou noční spoj NightJet do Amsterdamu. Slibují, že ceny zůstanou i nadále stejné jako dosud.
Vyplývá to z představení plánů na další rok na virtuální tiskové konferenci. Posílení se týká dálkové i příměstské dopravy.
V dálkové dopravě zavádí dopravce hodinový takt mezi Vídní a Budapeští, posílí také některé spoje mimo špičku: například z Vídně do Salcburku nebo Salcburku do Innsbrucku či z Bregenz do Innsbrucku.
Další expanze se týká nočních linek NightJet. Novým spojením je vlak z Vídně/Innsbrucku do Amsterdamu, který bude jezdit denně, třikrát týdně bude pokračovat spojení do Bruselu. ÖBB mají objednané nové vozy pro Nightjet, nasadí je ale až v roce 2022. I stávající vozy také projdou modernizací: jedno kupé bude bezbariérové, přibude možnost přepravy jízdních kol a čtyřlůžkových kupé.
Síť linek NightJet má postupně růst. „Mým cílem je do roku 2028 vybudovat síť linek po celé Evropě, která bude od Berlínu po Paříž či od Stockholmu po Řím,“ řekl šéf ÖBB Andreas Matthä.
Rakouské dráhy slibují i „kvalitativní ofenzívu“ v příměstské dopravě: soupravy Dosto prochází postupně modernizací na standard CityJet. Nově posílí příměstskou dopravu o 2,3 milionu vlakokilometrů za rok, zejména mimo špičku.
Tisková konference přinesla i zajímavé údaje o vývoji počtu cestujících: podle dopravce je zatím počet pasažérů na 60-70 % úrovně před koronakrizí. To je podstatně více než v Česku. V Rakousku ale ještě neplatí taková omezení, jako v Česku. ÖBB chtějí navýšit kapacitu i kvůli tomu, aby byly ve vlacích dostatečné rozestupy.