Další krok k pokračování D35. Krajský úřad potvrdil územní rozhodnutí pro úsek do Vysokého Mýta

Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSDVizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD

Další úsek dálnic D35 se má začít stavět v roce 2023.

Krajský úřad v Pardubicích potvrdil územní rozhodnutí na stavbu dálnice D35 v úseku Ostrov – Vysoké Mýto. Všechna podaná odvolání zamítl, odstranil pouze drobné chyby v označení pozemků, některé vznikly při přepisu. ČTK to zjistila z dokumentu na úřední desce Pardubického kraje.

Část dálnice z Ostrova do Vysokého Mýta je dlouhá sedm kilometrů. Nejsložitější stavbou bude tunel vrchem Homole, který bude mít pro každý směr jízdy jednu tunelovou troubu. Severní má délku 525 metrů, jižní 570 metrů.

Trasa vede od západu mezi obcemi Radhošť a Stradouň, poté obloukem obchází obec Vraclav ze severovýchodu a následně se přimyká k nynější silnici I/35. Součástí stavby není žádná mimoúrovňová křižovatka. Na úseku dálnice budou čtyři mosty a dva nadjezdy, celková délka mostů činí 140 metrů. Bude také nutné upravit související silnice první až třetí třídy a polní cesty. Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že náklady na výstavbu dosáhnou 3,481 miliardy korun bez DPH.

Pravomocné územní rozhodnutí má od jara také navazující úsek dálnice D35 Vysoké Mýto – Džbánov. První vydané v roce 2018 zrušil krajský úřad kvůli námitkám části obyvatel Knířova, místní části Vysokého Mýta. Obávali se hlavně hluku. Proti druhému rozhodnutí se nikdo neodvolal.

Ředitelství silnic a dálnic buduje v Pardubickém kraji dva úseky dálnice D35, Opatovice – Časy a Časy – Ostrov. První by měl být uveden do provozu v prosinci 2021, druhý v srpnu 2022. Úsek do Vysokého Mýta chce ŘSD podle svého informačního letáku začít stavět v roce 2023.

ČTK

Trasa D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto. Foto: ŘSD

Trasa D35 v úseku Ostrov – Vysoké Mýto. Foto: ŘSD

Tagy D35 D35 Ostrov - Vysoké Mýto Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Top
66 komentářů