Ve Vratislavi začala modernizace tramvají ze Škody Transportation
Modernizace českých tramvají začala po třinácti letech provozu.
Vratislavský dopravní podnik MPK začal s velkou přestavbou sedmnácti pětičlánkových tramvají Škoda 16T. Ty jezdí v dolnoslezské metropoli od roku 2007.
Pokrok v modernizaci ukázal MPK na svém 10. Modernizace českých tramvají vyjde na 60 milionů zlotých (cca 360 milionů korun) a potrvá dva roky.
Tramvaje 16T jezdí pouze ve Vratislavi, vizuálně připomínají pražské 14T (Porsche). Generální opravou či výměnou projdou všechny mechanické části včetně hydraulického odpružení, exteriér i interiér. Tramvaje budou například osazeny zásuvkami USB. Jízda má být po přestavbě plynulejší a tišší.
Modernizaci provádí varšavská společnost SAATZ. Ještě výraznější proměnou současně projde i 25 tramvají WrAs205, které vyrobil vratislavský podnik Protram. Vozidla získají zcela novou skříň, podvozek nebo klimatizaci a topení.
MPK v poslední době výrazně investuje do tramvajového provozu. Vedle velké modernizace desítek tramvají objednal koncem července za 205 milionů zlotých 25 nových tramvají u poznaňské firmy Modertrans. Zároveň investuje do tramvajové sítě, kvůli opravám a výstavbě jezdí aktuálně většina z 22 tramvajových linek ve městě mimo své obvyklé trasy.