V Praze vznikne nová tramvajová smyčka kvůli nové železniční zastávce

Plány DPP navazují na budovanou železniční zastávku Zahradní Město, výstavba proběhne příští rok.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vybuduje pod Lanovým mostem novou tramvajovou smyčku. Důvodem jsou velké změny v oblasti Zahradního města, které souvisí s modernizací železniční trati mezi Vršovicemi a Hostivaří.

DPP již vypsal veřejnou soutěž na firmu, která smyčku s odhadovanou cenou 115,5 milionů korun postaví. Stavět se má příští rok v koordinaci se samotnou stavbou železnice. Smyčka nahradí stávající u zastávky Radošovická, kam zajíždějí tramvaje nezajíždějící až k zastávce Nádraží Hostivař. Napojení bude v křižovatce Švehlovy a Topolové ulice pod Lanovým mostem.

Z tratě ve Švehlově ulici se do ní bude vjíždět Ždánickou ulicí. Ve smyčce nebudou zastávky, nástup a výstup cestujících proběhne v zastávkách přímo na hlavní trati,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.

https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form05/Display/184566https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form05/Display/184566

U Lanového mostu vzniká nová železniční stanice Praha – Zahradní Město, která má být novým přestupním bodem různých druhů veřejné dopravy. Smyčka má podle Šabíka zajistit kapacitní návaznou tramvajovou dopravu. Tramvaje, které dosud končí u smyčky Radošovická, budou jezdit až na Zahradní Město.

Tramvajová smyčka už u Zahradního města byla

DPP nepředpokládá, že stavba smyčky nějak ovlivní tramvajový provoz. „Výstavba smyčky na provoz tramvají vliv nemá, výluku provozu bude vyžadovat pouze její napojení do trati a to máme v úmyslu realizovat během výluky, kterou nárokuje Správa železnic pro přestavbu prostoru pod mosty u budované železniční stanice v létě 2021. Nebude tedy samostatná výluka pro napojení smyčky, využije se jiná již plánovaná výluka,“ dodal Šabík. Plánovaný termín stavby koordinuje DPP se Správou železnic, mělo by k němu dojít od března do září příštího roku.

V  prostoru Zahradního Města již tramvajová smyčka dříve existovala: od roku 1936 do roku 1987. Původně byla koncová, právě pro obsluhu Zahradního Města, od roku 1954 pak nácestná na prodloužené trati do Hostivaře. „Ke zrušení smyčky došlo při výstavbě Jižní spojky, kdy byla na jejím místě zřízena rampa z nové komunikace do Švehlovy ulice. Její obnovení po více než třiceti letech bude kromě možnosti posílení dopravy k železniční stanici jistě praktické i  pro případ potřeby operativního ukončení spojů v  případě provozních mimořádností,“ uvedl DPP ve svém firemním časopise DP Kontakt.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp praha tramvajová smyčka tramvajová smyčka Zahradní Město Zahradní Město
70 komentářů