České dráhy hledají jméno pro nové soupravy od Škody a Siemensu
Nové vozy se objeví v provozu příští rok mezi Prahou a Chebem.
České dráhy začínají vymýšlet, jak se budou jmenovat nové soupravy, které pro ně vyrábí konsorcium Siemens – Škoda Vagonka.
Dopravce vyzval své fanoušky na facebooku k návrhům na pojmenování, v diskuzích jsou desítky různých jmen, z většiny asi stěží uskutečnitelné.
https://www.facebook.com/ceskedrahy/posts/3573742742650393
Pojmenování jednotek a souprav je už u Českých drah tradicí, zatím posledním novým názvem je RegioMouse, což jsou modernizované vozy řady 810 po modernizaci.
Výrobce zatím testuje nové vozy na zkušebním okruhu ve Velimi. České dráhy si je objednaly v roce 2018, celkem mají obdržet padesát vozů za necelé tři miliardy korun. Mohou jezdit rychlostí až 200 km/h.
Svařování a lakování probíhá ve vídeňském závodu firmy Siemens, odkud se vozy přesouvají do závodu Škoda Vagonka v Ostravě, kde dochází ke kompletaci.
Nové vozy vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort známé jako railjet. Vozy budou po pěti sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů ale budou jednotky na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.
Jednotky bude možné spojovat do delšího a průchozího vlaku nebo k nim připojovat jednotlivé osobní vozy a vytvářet tak vlaky s různou kapacitou a službami. Do průchozích vlakových souprav bude možné k jednotkám připojit další vozy 1. a 2. třídy, restaurační vozy, vozy pro přepravu jízdních kol nebo třeba řídicí vozy.
České dráhy je nasadí na vlaky mezi Prahou a Chebem. Původně měly být nové vozy nasazeny na dálkové spoje Metropolitan z Prahy do Bratislavy a Budapešti, České dráhy ale nakonec změnily názor a nasadí je na vnitrostátní linky.