Ministerstvo schválilo modernizaci dalšího úseku trati kolem Berounky
Zhruba 16 kilometrů tratě od Černošic po Karlštejn projde modernizací v letech 2023 až 2026.
Správa železnic může pokračovat v přípravě modernizace dalšího úseku tratě kolem Berounky. Centrální komise ministerstva dopravy schválila v srpnu plány na vylepšení 16 kilometrů mezi novou odbočkou Berounka a stanicí Karlštejn. Správa železnic to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Vedle mezistaničních úseků se přestavby dočkají stanice Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn a zastávky Všenory. Zahájení stavebních prací předpokládá Správa železnic v roce 2023, ukončení pak o tři roky později.
Řešený úsek je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun, která patří k nejproblematičtějším v celé síti. Trať kapacitně nestačí a časté poruchy vedou ke kolapsům vlakové dopravy. V budoucnu by měl problém vyřešit tunel mezi Prahou a Berounem, do té doby chce ale Správa železnic postupně zmodernizovat stávající trať. Na schválený úsek od odbočka Berounka – Karlštějn by měla navázat obnova úseku z Karlštejna do Berouna. Oba nyní procházejí procesem posouzení vlivu na okolí (EIA).
Po rekonstrukci se předpokládá zavedení desetiminutového špičkového intervalu příměstské dopravy do stanice Dobřichovice. Součástí stavby bude také výstavba trvalé odbočky Berounka v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech, která podle SŽ zvýší propustnost trati při výlukách a dalších mimořádných situacích. Traťová rychlost se po rekonstrukci zvýší na 120 km/h.
Ve všech stanicích se vybudují nová nástupiště s délkou 200 metrů a výškou 550 milimetrů nad temenem kolejnice. Nástupiště se stejnými parametry vzniknou i v zastávce Všenory. V jednotlivých dopravnách dojde k vybudování elektronického staničního zabezpečovacího zařízení, které umožní stavění vlakových cest mezi všemi dopravními kolejemi. Provoz se bude v budoucnu řídit z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha.