První vyřazený Elefant. Jednotka poškozená v Uhříněvsi poslouží na díly
Nabídka na opravu jednotky po nehodě způsobené srbským řidičem převýšily účetní hodnotu, firma použije díly na opravu jiných.
České dráhy se rozhodly neopravovat elektrickou jednotku 471.065, kterou loni v září vážně poškodil při dopravní nehodě na železničním přejezdu v Praze-Uhříněvsi srbský řidič kamionu. Dráhy ukončily soutěž na jeho opravu, což vyplývá z písemné zprávy zadavatele.
Českým drahám se tak sníží počet aktuálně provozuschopných jednotek 471 na 81. Původně jich měly 83, nejasný je ještě osud jednotky z červencové nehody u Českého Brodu. Každopádně je mimo provoz. Dosud se všechny jednotky CityElefant na koleje vrátily, včetně například té poškozené při nehodě na Masarykově nádraží. Oprava vyšla na více než 74 milionů korun.
České dráhy odhadly cenu opravy na 50 milionů korun, přišla jediná nabídka, která výrazně převýšila zůstatkovou hodnotu jednotky. Od koho a za kolik dopravce neuvedl. Dráhy ale v písemné zprávě zadavatele vysvětlují, že za zrušením je i jiná nehoda jiné jednotky 471 (pravděpodobně u Českého Brodu). „Z ekonomických důvodů a z důvodu změny vozového parku zadavatele je nutné použít vozy k výzisku náhradních dílů a rozšíření výměnného systému,“ vysvětlily České dráhy.
České dráhy soutěž vypsaly loni v závěru roku. Odhadovaná cena výrazně přesáhla i původní odhady Drážní inspekce o výši škod. „Škoda je standardně nahlášená pojišťovně viníka a předpokládáme, že bude jako v jiných případech hrazena z pojistky. S pojišťovnou jsme v kontaktu,“ uvedl tehdy mluvčí Českých drah Radek Joklík. Při srážce byla poškozena celá jednotka, především ale hnací vůz.
Ke srážce došlo loni 6. září. Osm lidí se při ní zranilo a vlak se zhruba 220 cestujícími vykolejil. První odhady mluvily o tom, že škoda na vlaku, trati i nákladním vozidle činí zhruba 35 milionů korun.
Srbovi Uroši Andelovičovi, který kamion řídil, v létě odvolací soud snížil trest ze čtyř let vězení na dva roky. Zrušil mu také pětiletý zákaz řízení.