Druhý pokus na Žabovřeské. Za zakázkou míří Eurovia, cena je ovšem vyšší
Silničáři napodruhé vybrali firmu, která zbuduje jednu z nejdůležitějších staveb v Brně.
Ředitelství silnic a dálnic se znovu pokouší zadat zakázku na výstavbu další části velkého okruhu Brna v Žabovřeské ulici. Do opakovaného tendru přišly dvě nabídky, přičemž levnější je sdružení Eurovia, Hochtief a Subterra. Přišlo s cenou 2,034 miliardy korun. Oznámil to na Twitteru šéf ŘSD Radek Mátl.
Podle něj zmíněné sdružení přišlo s nižší cenou i kratším termínem uvedení do provozu (194 týdnů). Stavba má začít na přelomu září a října.
Sdružení stejných stavebních firem podalo nejvýhodnější nabídku i v prvním tendru, tehdy přišlo s cenou 1,948 miliardy. Soutěž ale zrušil Úřad na ochranu hospodářské soutěže a silničáři museli vypsat novou. Nabídkám z první soutěže přizpůsobili i předpokládanou cenu, když ji zvýšili z 1,6 miliardy na 1,95 miliardy. Ani tak se ale pod ni nikdo ze soutěžících nedostal, ačkoliv ceny v silničních tendrech v posledních měsících kvůli krizi spíše klesají pod odhady.
Stavba je pro Brno strategická. Zahrnuje přeložení tramvajové tratě do tunelu pod Wilsonovým lesem, což umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na směrově rozdělenou čtyřpruhovou komunikaci. Jde o zhruba kilometrový úsek. Tramvajová výluka potrvá dva roky.
ÚOHS zrušil první soutěž na popud firmy Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt ze slovenské Rožňavy kvůli požadavku na předložení platného dokladu o oprávnění k podnikání v předmětu činnosti montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení. Podle ÚOHS byl nadbytečný a nepřiměřený a vytváří bezdůvodné překážky hospodářské soutěže.
ŘSD obdrželo 2 nabídky na realizaci stavby “I/42 VMO Žabovřeská II. etapa”. Nejvýhodnější nabídku podalo sdr. “EUROVIA+HOCHTIEF +SUBTERRA” za 184 týdnů uvedení do provozu a cena 2 034 mil. Kč, což je nižší cena i kratší termín, než druhý uchazeč. Zahájení stavby v 09-10/2020.
— Radek Mátl (@MatlRadek) August 17, 2020