Soutěže na čtvrtém koridoru se pohnuly, v Praze znovu vítězí Metrostav a Swietelsky

Koridor Praha - Tábor, foto: SŽDCKoridor Praha - Tábor, foto: SŽDC

Dvě ostře sledované miliardové soutěže na železnici se tento týden výrazně pohnuly kupředu, když hodnotící komise vynesly své verdikty. Konkrétně

Dvě ostře sledované miliardové soutěže na železnici se tento týden výrazně pohnuly kupředu, když hodnotící komise vynesly své verdikty. Konkrétně jde o úseky čtvrtého koridoru z pražské Hostivaře k jižnímu portálu Vinohradského tunelu a od Sudoměřic k Voticím. Žádný z tendrů přitom dosud neprobíhal hladce.

Dlouhé měsíce se vleče především výběr zhotovitele na dostavbu koridoru v Praze, kde se podle původních předpokladů dávno mělo stavět. S nejnižší cenou přišlo sdružení Metrostav, Swietelsky a SMP, které nabídlo 3,487 miliardy korun. Jenže druhá Eurovia (3,68 miliardy) se obrátila na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který rozhodl, že Správa železniční dopravní cesty musí vítěznou nabídku znovu přezkoumat. Eurovia přitom šla i proti jedné ze svých sesterských firem, SMP rovněž patří do koncernu Vinci. Spor se točil kolem kvalifikačních předpokladů.

Podle zjištění deníku Zdopravy.cz ale i druhá komise vyhlásila v úterý vítězem sdružení vedené Metrostavem. Firmy ale ještě neslaví. Neúspěšní uchazeči mají nyní 15 dní na opětovné pohnání věci k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Výsledek následně potvrdil i mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Peripetiemi prochází i druhá soutěž na část koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Přihlásilo se pět firem či sdružení, SŽDC se přitom musela vypořádat se stovkami připomínek, čímž soutěž nabrala zpoždění. Nyní ale komise vynesla verdikt, že vítězem tendru je OHL ŽS, jejíž nabídka (4,378 miliardy Kč) je nejnižší. Jako první informaci přinesl server Koridory.cz, Illiaš ze SŽDC ji potvrdil. „V současné době běží lhůta pro případné odvolání neúspěšných uchazečů,“ dodal mluvčí.

V kontextu českého železničního stavitelství přitom půjde v mnoha ohledech o výjimečnou stavbu. Téměř celý dvacetikilometrový úsek koridoru totiž vznikne na zelené louce mimo stávající trať, součástí stavby budou i dva tunely, dvacet mostů či zánik a vznik některých stanic.

Tagy eurovia hostivař koridor metrostav SMP sudoměřice swietelsky SŽDC votice
23 komentářů