První tendr na budovu pardubického nádraží je tu. Výšková část vyjde na více než půl miliardy
Správa železnic spustila první ze série tendrů, na jejímž konci má být kompletně opravená budova pardubického hlavního nádraží. Plány budí
Správa železnic spustila první ze série tendrů, na jejímž konci má být kompletně opravená budova pardubického hlavního nádraží. Plány budí pozornost především cenou, která se vymyká všem dosavadním opravám nádražních budov. Celkový odhad pro Pardubice přesahuje 1,7 miliardy korun.
První tendr se ale týká jen první etapy, která zahrnuje výškovou a středovou část budovy. Odhadované náklady činí 528 milionů korun, uzávěrka nabídek je zatím 31. srpna. Předmětem zakázky je nejen stavba samotná, nýbrž i zpracování projektové dokumentace.
Rekonstruovány budou rozvody elektroinstalace, slaboproudu, vzduchotechniky a vytápění. Vyměněna budou okna, keramický fasádní obklad bude nahrazen novým. Střešní krytina bude rovněž nová včetně zateplení.
Stávající výtahy budou nahrazeny novými a zároveň budou instalovány další nové výtahy tak, aby byla zajištěna bezbariérovost všech veřejně přístupných prostor. „Z důvodu koordinace se stavbou Modernizace železničního uzlu Pardubice budou v rámci 1. etapy dodány a namontovány nové eskalátory do haly včetně potřebných stavebních prací,“ píše se v dokumentaci.
Stavba by podle dřívějších vyjádření Správy železnic měla začít ještě letos. Ke kompletnímu dokončení rekonstrukce pak bude zbývat opravit halu, východní provozní křídlo a západní křídlo s bytovým domem. V tomto případě by stavební práce měly probíhat mezi lety 2022 a 2023.