Město bez obchvatu: Další část průtahu Přerovem postaví Eurovia
V Přerově se schyluje ke stavbě další části průtahu městem na silnici I/55. Ředitelství silnic a dálnic podepsalo smlouvu se
V Přerově se schyluje ke stavbě další části průtahu městem na silnici I/55. Ředitelství silnic a dálnic podepsalo smlouvu se stavební společností Eurovia, která téměř kilometrovou zkratku přes tovární areál firmy Juta zbuduje. V tendru zvítězila s cenou 189 milionů, když cena předpokládaná byla 173,5 milionu. Hotovo má být za dva roky. Dalšími zájemci byly Strabag, Metrostav a M-Silnice.
Přerov patří k největším městům, kterým chybí obchvat. Tím má být po dostavbě dálnice D1, která v tomto úseku bude totožná s D55. Jenže její dostavba má léta zpoždění a je stále v nedohlednu. „Zkapacitněný průtah Přerovem je nezbytně nutný pro převedení městské a regionální dopravy, a do dokončení dálnice D1 i tranzitní dopravy po silnici I/55 ve směru sever–jih,“ píše ŘSD v letáku ke stavbě.
Na začátku úseku povede nový průtah areálem Juty, v těsné blízkosti pivovaru Zubr a bude pokračovat podél autobusového nádraží. Na konci se napojí na ulici Tovární. Zmizí přímé napojení Kramářovy ulice, která bude zaslepena. Na svém druhém konci se přes upravenou křižovatku bude napojovat na Nádražní ulici.
Podle ŘSD zůstane nový průtah na silnici I/55 po dokončení dálnice D1 „hlavní sběrnou komunikací města“. Tranzit by měl díky dálnici zmizet. Kvůli novostavbě muselo být zbouráno několik domů v Kramářově a Komenského ulici, i v továrním areálu.
Na stejném průtahu městem buduje ŘSD už téměř dva roky mostní estakádu přes železniční koridor s názvem MÚK s ČD – Předmostí. Hotovo má být za rok. Stavba má hlavně odstranit úzké hrdlo na průtahu městem, které představuje podjezd pod tratí. Zajímavé video z této stavby zveřejnil nedávno na svých stránkách přerovský magistrát.