Z Ostravy k moři? Se Smartwings až sedmkrát dráž než z Katovic s polským LOT
Na Letiště Leoše Janáčka Ostrava se po téměř čtyřech měsících vrátí ve středu cestují. Ti, kteří se chtějí ale vydat
Na Letiště Leoše Janáčka Ostrava se po téměř čtyřech měsících vrátí ve středu cestují. Ti, kteří se chtějí ale vydat na vlastní pěst bez cestovky k moři, musí ale počítat s tím, že v porovnání s lety z Katovic zaplatí až sedmkrát více.
Ukazuje to jednoduché srovnání cen letenek z Ostravy a Katovic do bulharského Burgasu či na Krétu do Heraklionu. Zatímco letenka se Smartwings z mošnovského letiště na Krétu vyjde na 8 154 Kč, polský státní dopravce LOT nabízí přímý let z Katovic do Heraklionu za 1 194 Kč. Podobné rozdíly jsou i u Burgasu, kam kromě LOT z Katovic létá ještě Wizz Air.
Smartwings, které ve své kampani Neberte nám křídla bojovaly za státní pomoc, přitom opakovaně argumentovaly, že v případě jejich konce by přišly o lety i regionální letiště. Teď se ukazuje, že o lety úplně nepřijdou, ale individuální cestovatelé si budou muset výrazně připlatit nebo letět z jiného letiště: v případě Ostravy z Katovic, v případě Brna z Vídně. Dopravce na dotazy k cenotvorbě letů z Ostravy nereagoval.
https://www.facebook.com/nebertenamkridla/photos/a.106754341038981/136614848052930/
Podle obchodního ředitele Letiště Ostrava Stanislava Bujnovského je ceník Smartwings dlouhodobý problém, který se jim snaží roky vymluvit. „Jde v podstatě o charterové lety, 90 % kapacity je zaplněno klienty cestovek. Vyprodávají zbytkovou kapacitu za ceny, které pro nás nejsou úplně pochopitelné,“ řekl Bujnovský. Pro individuální cestovatele je tak ostravské letiště v podstatě zapovězeno a volí odlety z Katovic, kde je výrazně větší konkurence.
V Ostravě jako první poletí ve středu Smartwings do Heraklionu, od 2. července pak začíná linka Ryanairu do Londýna.