Deset volných sedaček na cestujícího. Singapore Airlines odhalily děsivá čísla o vytížení letadel
Letecká společnost Singapore Airlines, která až do pandemie koronaviru byla vždy v zisku, jako první z velkých dopravců odhalila, jaký
Letecká společnost Singapore Airlines, která až do pandemie koronaviru byla vždy v zisku, jako první z velkých dopravců odhalila, jaký dopad má současná krize na poptávku po létání. Za květen letadla aerolinek létala vytížená v průměru jen z 9,2 %. V případě nízkonákladové dcery Scoot je číslo ještě děsivější: 2,7 %.
Jde o čísla za květen, která Singapore Airlines zveřejnily na svých stránkách. Asijský dopravce je pravidelně považován za jedny z nejlepších aerolinek na světě. Dálková doprava se ale ukazuje být krizí poptávky postižena podstatně více než lety na kratší vzdálenosti.
Aerolinky za celý měsíc přepravily 8 600 cestujících. Meziročně tak počet cestujících klesl o 99,6 %. Průměrná obsazenost letadel loni v květnu byla necelých 80 %. Ještě dramatičtěji vypadají čísla v přepočtu na let či den: 280 cestujících za den nebo 29 cestujících na každém letu.
Jediné zlepšení vykázaly aerolinky v oblasti využití nákladového prostoru: z loňských 60 % na necelých 75 %.
Červnová čísla by měla být již lepší, Singapore Airlines postupně obnovují provoz. Kvůli pandemii se firma poprvé ve své historii ocitla v mínusu.