Na Barrandov se vrací tramvaje, smyčka už má odbočku směrem na Slivenec
Pražské sídliště Barrandov začnou od pondělí po více než dvouměsíční výluce znovu obsluhovat tramvaje. Půjde ale jen o takzvaný ostrovní
Pražské sídliště Barrandov začnou od pondělí po více než dvouměsíční výluce znovu obsluhovat tramvaje. Půjde ale jen o takzvaný ostrovní provoz, tramvaje budou pendlovat mezi Barrandovem a Hlubočepy, blíže do centra se kvůli pokračující modernizaci tratě nedostanou.
Mezi Hlubočepy a metrem B Anděl (Na Knížecí) pojedou náhradní autobusy X12. Už se proto objevila i kritika, že cestujícím se zhorší podmínky. Dosud jezdily náhradní autobusy v celém úseku ze Smíchova na Barrandov. Nyní při cestě na metro přibude cestujícím přestup.
Podle zdroje deníku Zdopravy.cz měly Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a organizace ROPID odlišný pohled na věc. Zatímco první prosazoval tramvajový pendl, druhý chtěl zachovat náhradní autobusy v celém úseku například s poukazem na složitost přestupu pro vozíčkáře.
DPP musel tramvaje na odloučený úsek přetáhnout za nákladním automobilem po jediné koleji v Nádražní ulici, která je bez trolejí. Na Barrandově začne pro každodenní údržbu tramvají znovu využívat už dříve vybudovanou montážní jámu. Ve stejném režimu tramvaje fungovaly už loni při výměně inženýrských sítí v Nádražní ulici.
Od pondělí zahájíme ostrovní provoz tramvají v úseku Hlubočepy – Sídliště Barrandov. Dnes jsme do tohoto úseku přetahovali tramvaje ze Smíchovského nádraží.
Více informací o dopravním opatření ▶️ https://t.co/UVl1EJofuK pic.twitter.com/rldH9MQ8dJ
— Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost (@DPPOficialni) May 31, 2020
Vedle zprovoznění provozu na trati Barrandov – Hlubočepy má velká modernizace trati ze Smíchova i další viditelný výsledek. Hotová je takzvaná nultá etapa budování nové tratě z Barrandova do Holyně a Slivence. Nultá etapa představuje stavební úpravu kolejové smyčky Sídliště Barrandov, založení kolejového rozvětvení ve směru do Slivence a položení zhruba 40 metrů nových kolejí. Celá stavba má být hotová do roku 2022. Nová trať bude dlouhá 1,5 kilometru, budou na ní tři zastávky.
Na nultou etapu získal dopravní podnik stavební povolení už loni v prosinci, stavbu provedl ale až nyní zároveň s modernizací barrandovské tratě. V úseku Hlubočepy – Barrandov DPP vyměnil koleje a většinu pražců. Opravil i mosty. Oprava dál pokračuje mezi Smíchovským nádražím a Hlubočepy, kde DPP mimo jiné přeloží koleje blíže k železniční trati.