Škoda Auto je poprvé druhou nejprodávanější značkou aut v EU, trh klesl o více než tři čtvrtiny
Škoda Auto dosáhla v době velké krize automobilového trhu velkého úspěchu. Poprvé v historii se stala druhou nejprodávanější značkou na
Škoda Auto dosáhla v době velké krize automobilového trhu velkého úspěchu. Poprvé v historii se stala druhou nejprodávanější značkou na trzích Evropské unie.
Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků o registracích nových vozidel v Evropě, které zveřejnila Evropská asociace výrobců automobilů. Podle nich došlo v dubnu k registraci 20 007 nových vozů Škoda. Více bylo v dubnu registrováno jen vozidel značky Volkswagen. Tržní podíl Škody Auto na trzích EU stoupl ze 4,9 na 7,4 %. Škoda tak těsně předstihla BMW, konkrétně o 229 vozidel.
Čísla za duben jsou výrazně zkreslená uzavřením autosalonů v řadě zemí a celkovou situací na trhu. I tak jde pro tuzemskou automobilku o velký úspěch, který není zcela náhodný: v pořadí výrobců automobilů Škoda Auto roste dlouhodobě, stejně jako její tržní podíl. Od ledna až do dubna letošního roku je čtvrtou nejprodávanější značkou. V žebříčku prodejů za celou Evropu, tedy i včetně Velké Británie a zemí EFTA, je Škoda Auto za duben třetí ještě za BMW. Celkové výsledky za duben dosud samostatně Škoda Auto nezveřejnila.
Trh s novými auty zažil v dubnu podle očekávání extrémní pád o 76,3 %, od začátku roku pak o 38,5 %.
Nejprodávanější značky v EU (duben / leden – duben)
Volkswagen 34 161 / 329 803
Škoda Auto 20 007 / 160 048
BMW 19 778 / 152 250
Renault 17 929 / 188 888
Ford 14 976 / 132 340
Mercedes 14 413 / 154 503
Peugeot 14 404 / 183 348
Toyota 14 111 / 153 556
Audi 13 741 / 136 759
Opel 11 321 / 117 048