Rakušané dokončili první nádraží v rámci modernizace trati Vídeň – Bratislava
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se pochlubily završením první etapy velké modernizace trati z Vídně na Bratislavu, když zprovoznily první dolnorakouské
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se pochlubily završením první etapy velké modernizace trati z Vídně na Bratislavu, když zprovoznily první dolnorakouské nádraží na trase: Raasdorf. Po roce a půl od zahájení výstavby tak mohou z modernizace těžit první cestující.
Na nádraží vzniklo například nové ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem a parkoviště P+R pro 70 aut.
Modernizace celé trati spočívá především ve zdvoukolejnění a elektrizaci. „Vídeň a Bratislava se k sobě přibližují. Od roku 2023 bude doba jízdy pouhých 40 minut,“ uvedl generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. Stavba podle něj pomůže i dojíždějícím zaměstnancům, které přesměruje na veřejnou dopravu.
Všechny úrovňové přejezdy na rakouské straně mezi Raasdorfem a příhraničním nádražím Marchegg budou nahrazeny podjezdy nebo nadjezdy, případně zrušeny. Na trati se má jezdit až 200 kilometrů v hodině, na slovenské straně ale výrazně pomaleji: 120 km/h. Na krátkém slovenském úseku práce ještě nezačaly.
Po dokončení nabídne trať nejrychlejší spojení obou měst. Dnes cesta vlakem takzvanou jižní trasou přes Petržalku trvá přes hodinu.