Stavbu tramvajové tratě do Bohunic ohrožuje námitka proti stavebnímu povolení
Přípravné práce pro stavbu tramvajové trati z Osové k bohunické nemocnici v Brně zatím zpožděné nejsou, ale zda samotná stavba
Přípravné práce pro stavbu tramvajové trati z Osové k bohunické nemocnici v Brně zatím zpožděné nejsou, ale zda samotná stavba začne včas, se rozhodne v budoucích týdnech. Majitelé jednoho z dotčených pozemků, rodina Kohnů, totiž podala námitku proti vydanému stavebnímu povolení. Zhotovitel stavby, který je za jeho vydání odpovědný, jedná s právním zástupcem majitele, aby se s ním dohodl a stavba mohla plynule pokračovat, řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. Podnik je investorem stavby za 1,4 miliardy korun.
Práce už jsou vidět prakticky v celé délce staveniště. U odbočky od současné tratě až k prvním panelovým domům na Mikuláškově náměstí i na druhém konci u nemocnice jsou vykácené stromy a keře. Oplocené je také celé území mezi Labskou a Jihlavskou ulicí, kde se chystá stavební jáma pro hloubení tunelu. Zatím se na povrchu dělá archeologický průzkum. Tunelem povede většina nové, téměř kilometrové tratě.
„Po dokončení stavby se vysází 215 stromů a 2000 keřů, což je zhruba dvojnásobné množství proti původnímu stavu,“ řekla Tomaštíková. Pracuje se také na přeložce inženýrských sítí.
Napříč Mikuláškovým náměstím geodeti také umístili stabilizační body geodetické vytyčovací sítě stavby, aby přesně zaměřili další činnosti a konstrukce.
Stavba by měla být hotová koncem roku 2022. Je nutná kvůli tomu, aby tisíce cestující, kteří míří do bohunického kampusu, nemuseli jezdit přeplněnými trolejbusy a autobusy. Oblast se posledních 15 let intenzivně rozvíjí. Termín však také závisí na vyřešení námitky proti stavebnímu povolení. Rodina Kohnů je sice majitelem jednoho z pozemků, ale podle dopravního podniku jí právní nárok k restituovaným pozemkům vznikl až téměř po roce od nabytí právní moci územního rozhodnutí. Před restitucí pozemek vlastnil stát.
Nová trať propojí městské části Starý Lískovec a Bohunice. Od stávající tratě se bude odpojovat v dopravním uzlu Osová, odkud bude vedená hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím, podjede ulice Labská a Jihlavská a vyústí na ulici Netroufalky. Na trati vzniknou dvě zastávky: Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. Zastávka Nová Jihlavská bude umístěna pod zemí. Přípravné práce začaly slavnostním poklepem v říjnu.
ČTK