Firma Swietelsky Rail získala výjimku pro Rakušany, stavební stroje přijedou i s posádkou
Tuzemská společnost Swietelsky Rail CZ může v České republice i během nouzového stavu nasadit při modernizaci železničních tratí speciální zahraniční stroje
Tuzemská společnost Swietelsky Rail CZ může v České republice i během nouzového stavu nasadit při modernizaci železničních tratí speciální zahraniční stroje i s vyškolenou rakouskou posádkou z mateřského koncernu Swietelsky AG. Umožňuje to výjimka, kterou firma získala pro 60 rakouských strojníků. První ze speciálních strojů přijede už o víkendu.
„Jde o dlouhodobě připravované projekty, které jsme vysoutěžili právě díky vysoké produktivitě práce a zkrácení výluk. A to lze jen s opravdu moderní technologií, kterou náš koncern vlastní a svým firmám poskytuje i s osádkou podle potřeby po celé Evropě,“ uvedl jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ Viliam Perknovský.
V pondělí začne pět strojníků pracovat na kolejovém jeřábu Kirow KRC 1200 a kladecí a přepravní technologii WM 500 U ve stanici Prosenice, kde budou do 24. dubna nasazeni při pokládce nových výhybek ojedinělého tvaru. Ty se na české železnici použijí vůbec poprvé. „Půjde tedy o unikátní montáž, kdy tandemu jeřábů bude asistovat obojživelný kolejový vůz WM 500 U – WRW s hydraulicky výsuvnými pásovými podvozky,“ uvedl Lukáš Vostrý, ředitel závodu Stroje a mechanizace. Kombinace technologií umožní manipulovat a položit části výhybek s délkou až 52 metrů o hmotnosti 56 tun. Kolejová spojka se prodlouží ze 157 na 307 metrů a umožní zvýšení rychlosti vlaku ze 100 až na 160 km/h.
Osm strojníků pak obsluhuje podbíječku Unimat 09-32/4S Dynamic a pluh BDS 2000 při úpravě geometrické polohy koleje od 23. dubna do 1. května vedle Prosenic také při pokračující modernizaci nádraží Praha–Vršovice. Dalších šest jich bude pracovat od 18. dubna do 3. května při preventivním broušení nových kolejnic na čtyřech stavbách v severních Čechách a v Plzni na kolejové brusce SPENO RR 16 – M10.
V traťovém úseku Dolní Žleb – státní hranice od 20. do 22. dubna pak bude až 28 strojníků obsluhovat stroje SUZ 500 na výměnu kolejového roštu, strojní zatáčečku SW 1000 a čističku RM 85-750 se 14 výsypnými vozy MFS 100. Bezmála 2 km trati zde strojní linky obnoví ve třech pracovních dnech. „A to i přesto, že se odpad ze štěrkového lože bude převážet po provozované koleji až do 12 km vzdálené stanice Děčín-východ,“ dodal Vostrý.
Začátkem května pak Swietelsky Rail CZ zahájí práce na opravě geometrické polohy koleje na trati Dolní Bousov – Kopidlno a tzv. 3. podbití v Uzlu Plzeň, kde nasadí druhou strojní linku – podbíječku Unimat 09-32/4S a pluh BDS 2000 s deseti strojníky.
Největší zakázku však Swietelsky Rail CZ získala na 1. koridoru v úseku Velim – Poříčany. Stavba by měla začít 1. května. Stavět se má až 16 hodin denně.