Bez překvapení. Skříně na „wany“ dodá DPP Pragoimex, proměna začne letos
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne letos s další modernizací tramvají T3R.P na nízkopodlažní T3R.PLF. Vzniknou tak částečně nízkopodlažní
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne letos s další modernizací tramvají T3R.P na nízkopodlažní T3R.PLF. Vzniknou tak částečně nízkopodlažní tramvaje, které už v minulosti získaly přezdívku „wany“.
Do soutěže na dodávku skříní na 65 tramvají se přihlásil jediný zájemce, a to společnost Pragoimex. DPP zaplatí za skříně o 30 milionů více, než původně plánoval, celkem 226 milionů korun. Vyplývá to z informací v registru smluv a na profilu zadavatele.
Plán na modernizaci nesmrtelných tramvají T3 schválilo ještě předloni na jaře dřívější představenstvo, vypsání soutěže ale nakonec znovu potvrdilo stávající vedení firmy. DPP záměr vysvětluje tím, že nechce na noční linky nasazovat větší a modernější tramvaje 14T nebo 15T. Při očekávané životnosti kolem dvaceti let tak lze očekávat, že tramvaje vycházející z T3 budou jezdit po Praze ještě v polovině tohoto století.
„Počítáme s tím, že s úpravami tramvají začneme letos,“ řekl vedoucí oddělení komunikace Daniel Šabík.
DPP se pro modernizaci tramvají T3 rozhodl, aby splnil podmínku nízkopodlažnosti i na nočních linkách. Proměna starých tramvají vyšla DPP jako nákladově nejefektivnější.
DPP provozuje 9 nočních tramvajových linek, na které vypravuje každou noc až 81 vozů. Tramvaje jsou po modernizaci nízkopodlažní jen v prostřední části. Podle DPP nemá smysl nakupovat na noční linky nové krátké vozy, jejich cena začíná na 20 milionech korun.
Modernizaci si DPP provede vlastními silami, Pragoimex dodá hrubou stavbu tramvajové skříně.
DPP má těchto vozů nyní k dispozici 35, potřebuje jich ale 100. Modernizace skončila v roce 2011, předloni ji DPP obnovil a nechal si od Pragoimexu v Krnovských opravnách a strojírnách vyrobit další prototyp.