Jeřáb osadil nový most přes kanál v Lužci nad Vltavou, je o tři metry výše
Přes Vraňansko-hořínský plavební kanál se od čtvrtka klene nový most. Vysokotonážní jeřáb jej osadil na silnici III. třídy v Lužci
Přes Vraňansko-hořínský plavební kanál se od čtvrtka klene nový most. Vysokotonážní jeřáb jej osadil na silnici III. třídy v Lužci nad Vltavou. Kanál prochází velkou modernizací, která má zvýšit podjezdnou výšku lodí z dnešních 4,5 metru na sedm metrů.
Nový most v Lužci je téměř o tři metry výše než původní, zároveň byl o 45 metrů posunut. Doprava na něj bude převedena v létě, kdy definitivně zmizí 115 let starý původní most.
Nový ocelový most byl sestaven a svařen z dílů na levém břehu plavebního kanálu. Má délku 36 metrů, šířku 11 metrů a hmotnost 152 tun. Mobilní jeřáb o největší nosnosti v České republice (1750 tun) jej zvedl, otočil o 90 stupňů a posadil na připravené železobetonové pilíře.
„Práce na projektech Ředitelství vodních cest ČR se daří držet ve svých harmonogramech a věříme, že podle plánu se podaří nejen obnovit stavbou omezený plavební provoz, ale také otevřít provozovatelům vodní dopravy kvalitnější vodní cestu,“ uvedl šéf Ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů.
Stavbu Zabezpečení podjezdných výšek na vltavské vodní cestě, kanál Vraňany – Hořín, Ia. etapa, realizují firmy Strabag Rail, Eurovia a OK Třebestovice. Náklady činí 600 milionů bez DPH. Fakticky jde o přestavbu pěti mostů přes kanál. Akce je přitom unikátní především v tom, že tři mosty včetně jednoho železničního budou nově přestavěny na zdvižné. Dálkově se budou ovládat z plavební komory na Hoříně u Mělníka.
Stavba se týká těchto pěti mostů: místní komunikace Vraňany (zdvižný), silnice III. třídy Lužec (o něm je tento článek, není zdvižný), železnice Lužec (zdvižný), místní komunikace Lužec (zdvižný) a účelová komunikace Chramostek (není zdvižný).