ŘSD vypsalo tendr na křižovatku D46 v Prostějově, vítěz zajistí projekt i stavbu
Ředitelství silnic a dálnic se chystá letos pokračovat v kultivaci takzvané „Hanácké dálnice“, tedy D46 mezi Vyškovem a Olomoucí. Aktuálně
Ředitelství silnic a dálnic se chystá letos pokračovat v kultivaci takzvané „Hanácké dálnice“, tedy D46 mezi Vyškovem a Olomoucí. Aktuálně vypsalo tendr na přebudování nevyhovující mimoúrovňové křižovatky v Prostějově.
ŘSD přitom využilo model Design&Build, vítěz tedy vedle samotné stavby dodá i projekt. Takový model zadání stavby není ještě u českých dopravních staveb zcela obvyklý. Předpokládaná hodnota zakázky přesahuje 145 milionů korun bez DPH, termín pro podání nabídek je 4. května. Stavět by se mělo začít ještě letos.
ŘSD vypsalo další zakázky s multikritériálním hodnocením s důrazem na kvalitu a inovace zhotovitele. Jedná se o opravu mostu Malšovice na sil. I/62 a přestavbu MÚK Prostějov, střed na D46. Obě akce se budou realizovat metodu Design and Build a zahájeny by měly být v letos.
— Radek Mátl (@MatlRadek) March 10, 2020
Křižovatka Prostějov-střed z roku 1991 se dočká především plnohodnotných připojovacích a odbočovacích pruhů. Křižovatka je dnes vybavena u většiny směrů jen připojovacími klíny. „Při najíždění vozidel na D46 dochází ke konfliktním situacím,“ píše ŘSD v dokumentaci. Hotovo by mělo být za dva roky.
Dálnice D46 supluje nedokončenou dálnici D1. Kultivace spočívá především v přestavbě nevyhovujících křižovatek, kterým z dob výstavby před desítkami let chybějí hlavně připojovací pruhy. Na letošek se chystá také zahájení přestavby křižovatky Drysice, která nedávno získala stavební povolení. Odhadované náklady činí 140 milionů korun. Příští rok se pak chtějí silničáři pustit do křižovatky Vyškov.
ŘSD se snaží D46 modernizovat od roku 2011. Naposledy byla začátkem září zprovozněna křižovatka Olšany u Prostějova.