Praha rozkopaná: Tramvaje nepojedou v Nádražní a na Barrandov, metro bude mít tři výluky
Město Praha a jeho dopravní podnik (DPP) dnes představily plány dopravních staveb pro letošní rok. Zásadní informace jsou dvě: po
Město Praha a jeho dopravní podnik (DPP) dnes představily plány dopravních staveb pro letošní rok. Zásadní informace jsou dvě: po přípravných pracích v loňském roce začne letos naplno modernizace tramvajové trati od Smíchovského nádraží ke zlíchovskému kostelíku, se kterou se spojí výměna kolejnic dále na Barrandov. Metro pak čekají tři výluky na trase C, důvodem je především výměna pražců.
„Tramvajová trať v Nádražní ulici na Smíchově představuje kriticky zchátralý úsek,“ uvedl technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský. Tramvajový provoz mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem utichne 14. března, náhradní autobusová doprava přitom bude vedena Křížovou ulicí.
Na přelomu května a června se má vrátit do provozu alespoň úsek Hlubočepy – Barrandov, čímž vznikne takzvaný ostrovní provoz. Podobně řešil DPP situaci i loni o prázdninách, na smyčce Barrandov za tím účelem vybudoval provizorní montážní jámu. Letos ale bude muset podnik vyřešit přetah tramvají na odloučený úsek z Hlubočep dále na Barrandov. Tramvaje nejspíše přetáhne skrze Nádražní tahač, v ulici už by v té době měla být průjezdná jedna kolej, i když bez trolejí. Ostrovní provoz je naplánovaný na další čtyři měsíce.
Pokud jde o tramvaje, už probíhá modernizace trati v Sokolovské ulici, kde mizí panelový podklad. Podobná modernizace má v průběhu května začít i na úseku Starostrašnická – V olšinách, což je poslední panelový úsek v Praze 10. Rovněž na květen se chystá výměna kolejové konstrukce křižovatky Karlovo náměstí, která patří k nejvytíženějším v metropoli. Konstrukce už přesluhuje, naposledy se měnila v roce 2007.
Na cestující v metru čekají v příštích měsících tři výluky, všechny se soustředí na trasu C, kde DPP po etapách mění dřevěné pražce za betonové. Už o Velikonocích (10. až 14. dubna) bude probíhat výměna mezi stanicemi Kačerov a Pražského povstání. Začátkem července (4. až 13. 7.) se ze stejných důvodů výluka posune až do centra mezi stanice Pražského povstání a Hlavní nádraží. Pokud jde o výměnu pražců na trase C, je dopravní podnik zhruba v polovině, dřevěné pražce byly instalovány v nejstarší části metra Kačerov – Florenc. Nacházejí se i na trase A, tam ale DPP zatím provádí vzhledem k odlišnému zabezpečovacímu zařízení výměnu bez výluk po nocích.
Kvůli opravám bude v květnu vyloučena z provozu i stanice Opatov, vlaky jí budou projíždět. Důvodem je výměna osvětlení a stavba výtahu. Opatov je poslední stanicí na Jižním městě bez výtahu.