Na Ruzyni začíná přestavba „Pentagonu“, největší letadla mohou na vedlejší dráhu
Na Letišti Praha začne od pondělí rekonstrukce dráhového systému. Zakázku za 139 milionů korun získala podle informací ve věstníku veřejných
Na Letišti Praha začne od pondělí rekonstrukce dráhového systému. Zakázku za 139 milionů korun získala podle informací ve věstníku veřejných zakázek společnost Strabag. Opraví takzvaný pentagon v centrální části letiště. Jde o jedinou křižovatku pěti větví pojezdových drah na Ruzyni. Oprava může ovlivnit i směřování největších letadel na letiště.
„Oprava proběhne z důvodu končící životnosti stávajícího povrchu této křižovatky a novým prostorovým požadavkům na pohyb větších letadel. Naposledy byla část této křižovatky opravována v roce 2012,“ řekla mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková. Tehdy na původní podklad tvořený převážně cementobetonovou vozovkou přibyla šesticentimetrová vrstva z asfaltového betonu. Původní cementobetonová vozovka je z 60. let a 80. let 20. století a nyní se blíží ke konci své životnosti.
Zakázka zahrnuje kompletní rekonstrukci zpevněné plochy a instalaci nového světelného zabezpečovacího zařízení včetně jeho ovládání. Stavební práce by měly trvat přibližně tři měsíce a „Pentagon“ bude po tuto dobu pro provoz uzavřen. „Letadla budou naváděna po ostatních pojezdových drahách. Přílety a odlety největších typů letadel, například Airbusu A380 nebo Boeingu 747, mohou být během tohoto období přesměrovány na vedlejší vzletovou a přistávací dráhu 12/30,“ dodala Pavlíková.
Letiště zároveň plánuje řadu dalších oprav pojezdových drah, letištních komunikací a manipulačních ploch. Například letos má dojít ke kompletní rekonstrukci manipulační plochy u hangáru C, příští rok se má stavět nová dvouhektarová manipulační plocha před hangárem G nebo nová pojezdová dráha TWY J, která vytvoří rychlý výjezd pro přistávající letadla přímo do prostoru odbavovacích stání mezi prsty C a B. Náklady přesáhnou 150 milionů.