Vlaky v Praze: Počet cestujících vzrostl za deset let o 83 procent, nejvíce jich jezdí od Kolína

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan SůraCityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Počet lidí, kteří využívají železnici v Praze, vzrostl v roce 2019 meziročně o tři procenta na 161 495 za jeden

Počet lidí, kteří využívají železnici v Praze, vzrostl v roce 2019 meziročně o tři procenta na 161 495 za jeden pracovní den. Oproti začátku dekády jde o nárůst o 83 procent. V roce 2010 bylo cestujících v průměru 88 tisíc denně.

Téměř 60 procent pasažérů přitom používá jízdenky Pražské integrované dopravy. Vyplývá to z údajů organizace Ropid. Statistika zahrnuje všechny cestující ve vlacích PID, tedy i ty, kteří pokračují za hranice Prahy.

„Díky postupnému navyšování počtu vlaků, modernizace nádraží i vozidel se nám daří získávat nové cestující, a to i přes stále omezenější kapacitu železničních tratí,“ uvedl náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Tradičně nejvytíženější tratí je Praha – Kolín, druhou v pořadí je Praha – Benešov a třetí příčku obsadila trať Praha – Beroun. „Na těchto tratích také leží nádraží v Klánovicích, Uhříněvsi a Radotíně, která využívají Pražané pro cesty do centra Prahy, a kde navazuje řada místních autobusových linek. Právě z těchto oblastí dnes lidé pro cestu do centra používají vlak jako první volbu,“ dodal šéf Ropidu Petr Tomčík.

Symbolem pražské železnice jsou jednotky CityElefant, které chtějí České dráhy osadit technologií Wi-Fi a vylepšit přečalouněním vozidel. Pokud jde o infrastrukturu, buduje se v Praze především nová čtyřkolejka na čtvrtém koridoru, kde vzniknou nové zastávky Eden a Zahradní Město. Nejhůře s kapacitou je na tom zřejmě směr na Beroun.

Vývoj počtu cestujících ve vlacích PID na území Prahy. Pramen: Ropid

Vývoj počtu cestujících ve vlacích PID na území Prahy. Pramen: Ropid

Základní údaje o počtu cestujících 
Celkový počet přepravených cestujících na železnici v PID na území Prahy za 1 pracovní den:
161 495 (v roce 2018 to bylo 157 033)

Nejvytíženější tratě (počet cestujících za 1 pracovní den):
• 011 Praha – Praha-Klánovice (– Kolín): 37 903 cestujících
• 221 Praha – Praha-Uhříněves (- Benešov): 34 886 cestujících
• 171 Praha – Praha-Radotín (– Beroun): 27 425 cestujících

Nejvytíženější pražská nádraží (obrat cestujících ve vlacích PID za 1 pracovní den):
• Hlavní nádraží: 68 939 cestujících
• Masarykovo nádraží: 34 650 cestujících
• Smíchov: 14 752 cestujících

Vlakové linky s nejvyšším podílem jízdních dokladů PID:
• S34 (Masarykovo nádraží – Čakovice): 95 %
• S49 (Roztoky u Prahy – Libeň – Hostivař): 90 %
• S6 (Smíchov – Řeporyje – Nučice – Beroun): 81%

Pramen: Ropid

Tagy PID ropid Top
132 komentářů