Swietelsky má nový stavební stroj. Opravuje koleje, čistí štěrk i podbíjí
Na evropské železniční tratě vyjel nový unikátní stavební stroj. Má označení RUS 1000 S a stojí za ním uskupení rakouských
Na evropské železniční tratě vyjel nový unikátní stavební stroj. Má označení RUS 1000 S a stojí za ním uskupení rakouských firem Plasser & Theurer / Swietelsky. Společnost Swietelsky Rail o novém stroji informovala v tiskové zprávě.
„Jde o další vývojovou řadu úspěšného konceptu RU 800 S, který v roce 2006 představoval revoluci při výstavbě kolejí. V Česku jsme ho poprvé nasadili v roce 2018,“ uvedl jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ Pavel Pechač.
Zatímco původní obří stroj do jednoho průjezdu kombinuje dvě činnosti, rekonstrukci kolejí a čištění štěrkového lože, jeho nástupce RU 1000 S přidává ještě třetí proces. Tím je podbití rekonstruované trati. Ta je tak po jeho průjezdu stroje ihned sjízdná pro rychlost 60 km/hod.
Díky inovované konstrukci sít je stroj podle firmy také o 25 procent výkonnější. Zvládne vyměnit až 10 pražců za minutu. Provoz na souběžné vedlejší koleji přitom není třeba zastavovat. Koncern Swietelsky podrobil stroj zkušebnímu provozu premiérově na stavbách své dceřiné společnosti v Beneluxu.
„Jestliže platí, že RU 800 S práci velmi zrychluje a zefektivňuje, tak v případě RUS 1000 S lze mluvit už jen v superlativech. Jeho potenciál je mimořádný a lze ho využít na stavbách, kde je potřeba minimalizovat čas výluky či zachovat nepřetržitý provoz. Věřím, že i v Česku se s ním budeme mít možnost seznámit,“ dodal Pechač.
Swietelsky Rail CZ čas od času využívá velké koncernové stroje i v České republice. Při květnové rekonstrukci trati Lysá nad Labem – Čelákovice nasadí stroj PM 1000 URM, který umožňuje až stoprocentní recyklaci odtěženého štěrku.