Přehled projektů: Správa železnic letos rozkope 107 kilometrů tratí

Průběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal ChrástPrůběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal Chrást

Správa železnic zveřejnila přehled největších staveb, s jejichž zahájením letos počítá. Celkem zahájí stavby na 106,8 kilometru tratí. Mimo jiné

Správa železnic zveřejnila přehled největších staveb, s jejichž zahájením letos počítá. Celkem zahájí stavby na 106,8 kilometru tratí. Mimo jiné začne čerpat i nový evropský finanční nástroj Blending Call, ze kterého zafinancuje rekonstrukci traťových úseků Velim–Poříčany a Dětmarovice – Petrovice u Karviné – státní hranice s Polskem. Celkem chce letos SŽ rozjet 75 investičních akcí, u kterých náklady přesáhnou 30 milionů Kč.

Nejvýznamnější investiční akce s předpokládaným zahájením realizace v roce 2020

Nádražní budovy, doplnění přístupů a zajištění bezbariérové přístupnosti železničních stanic:
• Rekonstrukce výpravní budovy České Budějovice
• Rekonstrukce výpravní budovy Plzeň hl. n.
• Rekonstrukce výpravní budovy Beroun
• Rekonstrukce výpravní budovy Veselí nad Lužnicí
• Rekonstrukce výpravní budovy Písek
• Rekonstrukce výpravní budovy Tábor
• Prodloužení podchodů ve stanici Praha hl. n.
• Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v Roudnici nad Labem

• Zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v Kolíně
• Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v Lovosicích
• Zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v Roztokách u Prahy

Celkové rekonstrukce traťových úseků a železničních stanic:
• Velim–Poříčany, BC
• Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa, BC
• Dětmarovice – Petrovice u K. – státní hranice PR, BC
• Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha-Vysočany (včetně)
• Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 1. etapa
• Rekonstrukce traťového úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou
• Rekonstrukce Sklené nad Oslavou
• Kolejové úpravy ve Žďáru nad Sázavou
• Modernizace železničního uzlu Pardubice
• Rekonstrukce stanice Vsetín
• Rekonstrukce stanice Bohosudov
• Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek

Technologické stavby:
• GSM-R Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř
• GSM–R Ústí nad Labem – Chomutov
• GSM–R Chomutov–Cheb
• Zvýšení trakčního výkonu TNS Rostoklaty
• Doplnění redundantního napájení základnových radiostanic GSM-R
• ETCS Beroun–Plzeň

Nejvýznamnější opravy celostátních a regionálních tratí:
• Oprava úseku Přerov–Chropyně
• Oprava trati v úseku Rakovník–Domoušice
• Oprava trakčního vedení v úseku Praha-Vršovice os. n. (mimo) – Praha-Vršovice seř. n. (mimo) – Praha-Krč (mimo) – Praha-Radotín (mimo)
• Oprava úseku Petrohrad–Kryry (zahájeno 2019)

Zapojování dalších úseků do CDP v Praze a Přerově:
SŽ připravuje zapojování dalších traťových úseků do dálkového řízení z Centrálních dispečerských pracovišť (CDP). V roce 2020 se do CDP Praha zapojí ovládání uzlu Plzeň a úseku Ústí nad Orlicí (mimo) – Lichkov. Do CDP Přerov se připravuje zapojení ovládání úseku Dětmarovice (mimo) – Mosty u Jablunkova.

Tagy přehled staveb 2020 Správa železnic Top
135 komentářů