Nová elektrická jednotka: Škoda začala pracovat na nástupci RegioPanterů
Strojírenská skupina Škoda Transportation začala pracovat na vývoji nové příměstské elektrické jednotky (EMU), která má být nástupcem dnešních RegioPanterů a
Strojírenská skupina Škoda Transportation začala pracovat na vývoji nové příměstské elektrické jednotky (EMU), která má být nástupcem dnešních RegioPanterů a InterPanterů. V rozhovoru pro deník Zdopravy.cz to řekl člen představenstva a senior viceprezident pro obchod Zdeněk Majer.
„Máme schválený samostatný vývoj včetně výroby prototypů, což je možnost, kterou jsme dříve neměli,“ řekl Majer. Na zkušební okruh v Cerhenicích by měl vlak vyjet v příštích letech.
„Chceme maximálně zohlednit zákaznické požadavky, zvýšit komfort pro cestující, zjednodušit údržbu, budeme se zaměřovat i na spotřebu energie,“ doplnil Majer. Vedle tradičního česko-slovenského prostoru chce Škoda s novými vlaky cílit mimo jiné i na Německo či Balkán.
Nová EMU bude po vzoru panterů jednopodlažní, firma se ale nevzdává ani myšlenky na nástupce dvoupodlažních CityElefantů. Ten by vycházel z push-pull soupravy pro Moravskoslezský kraj, ke které by se doplnil trakční vůz.
První z pěti objednaných netrakčních push-pull souprav pro trať Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm město by měla být nasazena příští rok. V souvislosti s tím budou na uvedenou trať nasazeny i modernizované dieselové lokomotivy řady 750.7.
Naopak nové elektrické lokomotivy z vývojářské dílny plzeňské strojírny se zákazníci a příznivci železnice hned tak nedočkají. Nástupce stroje 109E se aktuálně nechystá. Skupina se chce soustředit na vývoj a výrobu EMU, tramvají, vozidel metra a trolejbusů.
Podrobnosti přinese deník Zdopravy.cz v sobotním rozhovoru se Zdeňkem Majerem.