DB se vrací po měsíci na trať, kam nastoupila firma Die Länderbahn. Té chybí nové vlaky od Bombardieru
Státní dopravce DB Regio se dočasně vrátí na provoz na trati mezi Saarbrückenem a městem Sankt Wendels v německé spolkové
Státní dopravce DB Regio se dočasně vrátí na provoz na trati mezi Saarbrückenem a městem Sankt Wendels v německé spolkové zemi Sársko. Dohodl se na tom s dopravcem vlexx a tamějším objednatelem poté, co firma patřící pod Die Länderbahn nezvládala kvůli nedostatku vozidel od nového jízdního řádu provoz.
Nasazení vlaků DB Regio oznámil vlexx v tiskové zprávě, dojde k němu od 1. února, smlouva platí zatím do konce roku.
Dopravce patřící kapitálově pod italské státní železnice FS (ty ovládají společnosti Netinera, pod kterou patří i Die Länderbahn) převzal od 15. prosince provoz na elektrických tratích v Sársku. Firma má ale od začátku problémy s provozem, zejména kvůli nedostatku nových vozidel. Vlexx si objednal 21 třívozových jednotek Talent 3 od Bombardieru, ten ale nestihl dodávku všech vozidel včas. Už v červnu loňského roku kvůli zpoždění oznámil vlexx pronájem celkem 19 vozů od DB Regio, konkrétně jednotky 425 a 426. K tomu se ještě připočetl nedostatek provozních zaměstnanců, firma proto začala s omezeným jízdním řádem a řadu spojů zrušila.
Do celé záležitosti se proto vložilo sárské ministerstvo dopravy. Výsledkem je dohoda, podle které provoz převezme na této trati právě DB Regio. Smlouva platí do konce letošního roku, do té doby by měl mít vlexx již dostatek nových vozidel i lidí.
Vlexx vyhrál zakázku na provoz na tratích v Sársku v roce 2017 na patnáct let. Smlouva pokrývá tratě Saarbrücken–Neubrücke, Lebach–Jabach–Homburg a Illingen–Homburg services. Vlexx od roku 2014 provozuje vlaky na neelektrizovaných tratích v Sársku, celkem zde má 63 motorových vozů Alstom Lint.